۱۶ اردیبهشت ماه؛

آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان از آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی از فردا دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه خبر داد.

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در حاشیه اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان درخصوص جشنواره کتابخوانی رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از فردا دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه در استان خوزستان با بخش‌های متنوعی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره هر ساله در استان برگزار می‌گردد، اظهار داشت: در سال جاری نیز همچون سال‌های قبل با ۱۲ منبع در حوزه امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، امام جواد (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

کوهی رستمی تصریح کرد: برنامه‌های لازم در سطح استان انجام شده تا بتوانیم در قالب‌های مختلف و به صورت مکتوب و الکترونیکی و در قالب پویش مجازی، کودکان و نوجوانان است.

این مقام مسئول اذعان داشت: همچنین شرکت در این جشنواره به صورت نقاشی به منظور حضور عموم مردم در این جشنواره تدارک دیده شده است.

نقش کتاب در تبادل تجربیات و دانش را غیرقابل انکار و بی بدیل است

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تشکر از همه فعالان در زمینه‌های فرهنگی گفت: پویایی یک جامعه حاصل تبادل تجربه‌ها و دانش افراد آن جامعه است.

وی، نقش کتاب در تبادل تجربیات و دانش را غیرقابل انکار و بی بدیل توصیف و بیان کرد: جز اساسی‌ترین و بنیادترین بخش‌های جامعه به شمار می‌رود و آگاهی در جامعه با مطالعه و خوانش افزایش می‌یابد.

شریعتی اظهار داشت: هرچه مطالعه و خوانش بیشتر باشد، آگاهی جامعه را به تعالی سوق می‌دهد.

استاندار خوزستان درخصوص اقدامات سال ۹۸ برای افزایش سرانه مطالعه در استان تصریح کرد: لازم است بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی ادارات و سازمان‌ها را برای پشتیبانی از کتابخانه‌های استان اختصاص دهیم، همچنین نیاز است که در هر شهرستان استان مرکز تبادل کتاب قرار دهیم تا هم تولید و هم توزیع کتاب صرفه جویی شود و بین اهداکننده و گیرنده کتاب تبادل فرهنگی صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان اذعان داشت: سیل اخیر ابعاد مختلفی داشت، یکی از ابعاد سیل ظهور توانمندی‌های استان بود، همچنین تبلور حس مشارکت، تجلی خلاقیت‌ها و بروز و ظهور قابلیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی شد.

وی با بیان اینکه بحران سیل موجب استرس در افراد می‌شود، اظهار کرد: نقش دستگاه‌های فرهنگی از هم اکنون، باید جدی‌تر و بارزتر شود و نهاد کتابخانه ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور بانون استانداری خوزستان باید درشهر‌ها و روستا‌های سیل زده حضور پیدا کرده و سعی کنند شرایط را به نحوی مدیریت نمایند که کمترین آسیب به سیل زدگان وارد شود.

غلامرضا شریعتی بیان داشت: کودکان، نوجوانان، جوانان و زنان آسیب پذیرترین قشر در حادثه سیل هستند که باید برنامه‌های متنوعی را برای آن تدارک دید و گزارش کار خود را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: بر برگزاری برنامه‌هایی در سطح ملی تاکید شد تا پیام آن عادی شدن شرایط فعلی در استان خوزستان را به دنبال داشته باشد و این تصورات از ذهن مردم پاک شود که استان در معرض خطرات جدی است.

شریعتی اذعان در ادامه افزود: جشنواره کتاب رضوی که از فردا آغاز می‌شود، در زمینه‌های مختلفی صورت می‌گیرد تا بتوانیم این خدمات را بصورت مستمر در سطح استان انجام دهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.