وصول درآمد‌های مالیاتی در فارس

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: ۲۳ هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیرمستقیم در پارسال وصول شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر هاشمی مدیرکل امور مالیاتی استان فارس بیان کرد: ۲۳ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۷ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: پارسال بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال مالیات‌های مستقیم و ۱۰ هزار میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم در استان به حیطه وصول در آمده که این میزان نشان دهنده تحقق ۹۳ درصدی و رشد ۷ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال است.

هاشمی افزود: پارسال در بخش مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال مالیات وصول شده که ۸۵ درصد تحقق و یک درصد رشد نسبت به دوره مشابه را نشان می‌دهد که از این میزان بیش از ۵ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال عوارض وصول و به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان واریز شده است.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از یک هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال عوارض به شهرداری و بیش از ۱۸۹ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، اضافه کرد: شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز یک هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند که دهیاری‌ها و عشایر استان نیز یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با تاکید بر اینکه نرخ مالیات برارزش افزوده کالا و خدمات عمومی ۹ درصد بوده، اظهار کرد: این نرخ شامل ۶ درصد مالیات (سهم دولت) و ۳ درصد عوارض (سهم شهرداری‌ها) است که یک واحد درصد از مالیات‌های وصولی با عنوان مالیات سلامت در کشور هزینه می‌شود.

هاشمی با اشاره به تشدید مبارزه با فرار مالیاتی و قاطعیت در برخورد با مصادیق جرم مالیاتی تاکید کرد: با اجرای طرح جامع مالیاتی، فرار مالیاتی کاهش یافته و نظام اقتصادی به سمت شفافیت سوق یافته است.

وی، مبارزه با فرار مالیاتی را از برنامه‌های مهم و اولویت دار نظام مالیاتی دانست و گفت: مبارزه با فرار مالیاتی با جدیت و با اتکا بر سامانه‌های اطلاعاتی سازمان دنبال می‌شود و در استان فارس نیز از سال ۹۵ با تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به تراکنش‌های سنگین و مشکوک بانکی تاکنون ۱۱۴ پرونده در این خصوص مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس افزود: در حال حاضر با تکیه بر میلیارد‌ها رکورد اطلاعات ذخیره شده در پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، امکان شناسایی فرار‌های مالیاتی و مودیان جدید بسیار آسان‌تر از گذشته شده است.

هاشمی ادامه داد: این پایگاه، تمام اطلاعات مورد نیاز مالیاتی را از دستگاه‌ها و سایر اشخاص ثالث دریافت، نگهداری، پردازش و برای استفاده در اختیار فرآیند‌های مالیاتی سامانه مذکور قرار می‌دهد که وجود این پایگاه در رابطه با فرار مالیاتی، پولشویی و برقراری عدالت مالیاتی در کشور بسیار داری اهمیت است و شناسایی فرار‌های مالیاتی با تکیه بر ظرفیت فناوری‌های اطلاعاتی مربوط به طرح جامع مالیاتی امکان پذیر است.

وی به سو استفاده از کارت‌های بازرگانی (اجاره‌ای) اشاره کرد و گفت: ۹۰ مودی که از کارت بازرگانی سایرین استفاده کرده اند مورد شناسایی قرار گرفته و اقدامات لازم به منظور مطالبه مالیات از این مودیان قانون مالیات‌های مستقیم در حال انجام است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس بیان کرد: با توجه به احصاء جرایم مالیاتی در ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم و سایر قوانین مرتبط نسبت به سوء استفاده برخی اشخاص از کارت بازرگانی دارنده کارت‌ها، مراتب با شکایت این اداره کل در مراجع قضائی مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: کارگروه ویژه پیگیری معوقات کارت‌های بازرگانی در این اداره کل تشکیل شده و در راستای وصول مطالبات کارت‌های بازرگانی این موضوع به صورت مستمر و در تعامل این اداره کل با اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی شیراز، اداره گمرک، اداره کل تعاون و مراجع قضائی پیگیری می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه امسال به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده، افزود: کارگروه ویژه‌ای برای بررسی مشکلات مالیاتی صنایع و شرکت‌های بحران دار استان به منظور رفع موانع موجود تشکیل شده است.

انتهای پیام/ت

وصول ۲۳ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار