استاندار خراسان رضوی:

پروژه‌های آبخیزداری با مشارکت سرمایه گذاران اجرا می شود

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به موافقت وزیر نیرو، پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرا می شود.

پروژه‌های آبخیزداری با مشارکت سرمایه گذاران اجرا می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت آب منطقه ای استان، در نشست با مدیر عاملان شرکت های آب منطقه ای و آبفا گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، برای کنترل ذخایر موجود، استفاده بهینه از آب، تقسیم عادلانه منابع و حفظ جمعیت روستایی و شهری باید برنامه ریزی منسجمی انجام گیرد.

وی ادامه داد: از آنجا که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است، تزریق اعتبارات قطره چکانی، مدت زمان اجرای پروژه های آب و فاضلاب را طولانی می کند، بنابراین باید زمینه استفاده از منابع غیردولتی برای تسریع در اجرای این پروژه ها فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب باید با نگاه مدیریت اقتصادی آب در قالب کمیته ای تخصصی، بسته مالی منسجم و قابل اجرا برای پروژه های این حوزه تدوین کنند.

رزم حسینی با بیان اینکه وزیر نیرو برای مشارکت سرمایه گذاران در اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری موافقت کرده اند،  گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته، پروژه هایی مانند ساخت سد خاکی در قالب فراخوان به بخش خصوصی واگذار و ما به ازای سرمایه گذاری انجام گرفته، حق آبه در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث انتقال آب در دستورکار قرار دارد، تصریح کرد: درحال حاضر تمرکز ما برای تامین منابع آبی مورد نیاز بر روی آب های سطحی و زیرزمینی است، اما برای سنوات آینده باید فکر اساسی شود و از این نظر موضوع انتقال آب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور توسط بخش خصوصی اجرایی شده است و بدون هزینه کرد حتی یک ریال اعتبار دولتی، تاکنون 12 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه انجام گرفته است و احتمالا تا سال 1400 خط انتقال آب به استان یزد برسد.

رزم حسینی در خطاب به مدیران شرکت های آب منطقه ای و آبفا، افزود: بحث انتقال آب را به طور ویژه در دستور کار قرار دهید و استانداری هم ضمن حمایت، زمینه ورود شرکت های بخش خصوصی به این پروژه را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان و تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی، تصرفات و موانع ایجاد شده در مسیر رودخانه ها رفع شده و از بروز خسارت در صورت وقوع سیل در سنوات آینده جلوگیری شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

اعتبارات کم، اجرای پروژه های آب و فاضلاب را طولانی می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار