خزانه گیری بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری رشت

شالیکاران شهرستان رشت تاکنون در ۶۲ هزار و ۱۱۲ هکتار از اراضی شالیزاری خزانه گیری برنج انجام دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود اسدی پرور، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: شخم اول در ۶۹ هزارو ۹۴۲ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان رشت پایان رسیده است و هم اکنون شالیکاران این شهرستان در ۶۲ هزار و ۱۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی معادل۹۹/۶ درصد خزانه گیری برنج انجام دادند.

وی، با بیان اینکه شهرستان رشت با تولید ۱۱ درصد برنج کشور رتبه اول تولید برنج و سطح زیر کشت اراضی شالیکاری در کشور را دارد، افزود: در این شهرستان سالانه حدود ۲۶۰ هزار تن شلتوک تولید می‌شود که ۱۳۰ هزار تن برنج سفیداز آن استحصال می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رشت، با تاکید بر اینکه کشاورزان برای افزایش محصول و کاهش خسارت ناشی از حوادث جوی از نشاء زود هنگام جلوگیری کنند، گفت: زمان مناسب برای خزانه گیری از ۱۵ فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت ماه و بهترین زمان مناسب برای نشاکاری برنج ۱۵ اردیبهشت ماه است.

مسعود اسدی پرور، از شخم دوم و آب تخت بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان رشت خبر داد و تصریح کرد:در حال حاضر  حدود ۲۲هکتار از اراضی نشاء شد که   ۴۷درصد از  نشای برنج در این شهرستان به صورت مکانیزه انجام شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

انجام خزانه گیری برنج در بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.