حجت الاسلام اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حسرت ۴۰ساله دشمنان برای تسلیم شدن ایران در برابر بیگانگان/ خاطره تلخ انگلیسی‌ها از تحریم تنباکو

عضو جامعه روحانیت مبارز بر حسرت ۴۰ ساله دشمنان برای تسلیم شدن ایران در برابر بیگانگان تاکید کرد.

حسرت ۴۰ساله دشمنان برای تسلیم شدن ایران در برابر بیگانگان/ خاطره تلخ انگلیسی‌ها از تحریم تنباکوحجت الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز تحریم تنباکو توسط آیت‌الله میرزای شیرازی گفت: وقتی تاریخ اخیر ایران  به خصوص در دوره قاجار،  پهلوی و جمهوری اسلامی را مطالعه می‌کنیم با شگفتی‌های بسیاری مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه فتوای آیت‌الله میرزای شیرازی راه را بر طمع‌ورزی انگلیسی‌ها بست، ادامه داد: در دوره قاجار زمانی که حکام فاسد برای پول گرفتن و خرج سفر کردن  امتیاز تنباکو را به انگلیس واگذار کردند، مرحوم میرزای شیرازی متوجه این مسئله شد و فورا این فتوا را صادر کرد که اعطای امتیاز به خارجی‌ها ممنوع است. فتوایی که  آن قدر تاثیر گذار بود که در نهایت قاجاریه را با شکست مواجه کرد و آن امتیاز نیز هرگز به انگلیسی‌ها داده نشد.

حجت الاسلام اکرمی افزود: در دوران پهلوی هم با اینکه آن  پدر و پسر تمام تلاش خود را کردند تا با تبعیت از بیگانه با مردم و روحانیت مبارزه کنند اما در نهایت شکست خوردند و امام (ره) پرچم دار مبارزه ای شدند که در نهایت به پیروزی رسید.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حسرت ۴۰ ساله دشمنان برای تسلیم شدن ایران در برابر بیگانگان خاطرنشان کرد: در این چهل سالی هم که از پیروزی انقلاب گذشته است ما شاهد این بودیم که دشمن همواره خواستار تسلیم شدن ایران در برابر بیگانگان  بوده است اما مردم و روحانیت در کنار یکدیگر به رهبری امام خمینی (ره)  و پس از آن به رهبری آیت الله خامنه‌ای ایستادگی کرده و مانع از اعطای امتیاز به بیگانگان شدند، موضوعی که  نشان می‌دهد حضور روحانیت بیدار و آگاه و مردم حق‌پذیر تا چه میزان برای استقلال و پیروزی ایران مهم و تاثیرگزار است.

وی تا کید کرد: ما در شرایط امروز نیز وظیفه داریم مردم را نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود آگاه کنیم تا با تکیه بر همین توان‌مندی‌ها گلیم خود را از آب بیرون کشیده و در نهایت با مقاومت و ایستادگی ما دشمن ناگزیر شود تا دست از قلدرمآبی‌های خود برداشته و به استقلال ایران احترام بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار