پیش بینی برداشت هزار و ۴۰۰ تن آلوئه ورا در گیلان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۴۰۰ تن برگ گیاه آلوئه ورا در این استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر پارسافر، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: برداشت گیاه آلوئه ورا یا صبر زرد از ۵ و ۸ دهم هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۴۰۰ تن برگ گیاه آلوئه ورا از این مزارع برداشت شود، افزود: ۷۳ کشاورز گیلانی امیدوارند با برداشت و فروش برگ‌های گیاه آلوئه ورا ۱۶ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: امسال سومین سال است که آلوئه ورا در شرایط گلخانه‌ای در گیلان کشت و به ازای هر هکتار ۲۴۰ تن برگ گیاه دارویی آلوئه ورا برداشت می‌شود.

پارسافر با اشاره به اینکه بوته آلوئه ورا همانند بوته‌های چای دائمی است و کشاورزان می‌توانند در سال ۳ بار برگ این گیاه را برداشت کنند، گفت: برگ‌های برداشت شده آلوئه ورا به شرکت‌های فرآور این گیاه در استان‌های خراسان رضوی و البرز و برای فروش در عطاری‌ها به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این گیاه در شریط گلخانه‌ای در ۱۱ شهرستان استان کاشته شده است، افزود: شهرستان فومن با داشتن بیش از ۲ هکتار، بیشترین سطح زیرکشت این گیاه جادویی را دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: گیاه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.

عمر گیاه آلوئه ورا ۳ سال است و از طریق پا جوش تکثیر پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ع

آغاز برداشت آلوئه ورا در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.