احتمال دادگاهی شدن سارکوزی به دلیل اقدامات غیرقانونی در انتخابات ۲۰۱۲ فرانسه

با رای شورای قانون ‌اساسی فرانسه، امکان محاکمه «نیکلاس سارکوزی» رئیس‌جمهور اسبق این کشور به اتهام حمایت مالی غیرقانونی از کمپین انتخاباتی‌اش فراهم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سیدنی مورنینگ هرالد، شورای قانون اساسی فرانسه از هموار شدن مسیر محاکمه نیکلاس سارکوزی، رئیس جمهور پیشین این کشور خبر داد. سارکوزی متهم به حمایت مالی غیرقانونی از ستاد انتخاباتی اش در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۲ است.

او در سال ۲۰۱۳ به دلیل نقض قوانین انتخاباتی بیش از ۳۶۰ هزار یورو معادل ۵۸۵ هزار دلار جریمه شد. این در حالی است که شورای قانون اساسی روز جمعه اعلام کرد جریمه سارکوزی در سال ۲۰۱۳ مربوط به اتهام دیگری بوده و اتهامات جدید وی در حال بررسی است.

در سال ۲۰۱۳ و یک سال پس از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، یک قاضی فرانسوی حکم داد که سارکوزی حساب‌های بانکی ستاد انتخاباتی اش را دستکاری و حدود ۱۸ میلیون یورو از هزینه‌های تبلیغاتی خود را مخفی کرده بود. سارکوزی در این پرونده که به «بیگمالیون» معروف بود متهم شد که با شرکت بیگمالیون تبانی کرده و رقم واقعی هزینه‌های انتخاباتی اش در سال ۲۰۱۲ را پنهان نگه داشته است.

هر دو پرونده به درخواست سارکوزی به دادگاه استیناف ارجاع داده شده و در صورتی که پرونده‌ها در دادگاه استیناف رد شوند به دادستانی فرانسه ارجاع خواهند شد تا درباره پرونده سارکوزی تصمیم گیری شود.

در صورت دادگاهی شدن سارکوزی، او نخستین رئیس جمهور فرانسه پس از ژاک شیراک خواهد بود که رسما از سوی دستگاه قضایی این کشور دادگاهی می‌شود. ژاک شیراک در سال ۲۰۱۱ به اتهام سوء استفاده از اموال عمومی به حبس تعلیقی محکوم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، انتخابات ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار