اجرای ۴۳ ویژه برنامه به مناسبت سوم خرداد

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: اجرای ۴۳ ویژه برنامه فرهنگی، هنری و حماسی در آستانه سالروز فتح خرمشهر آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عبدالامیر عریضاوی دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر روز یکشنبه در نشست خبری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، برگزاری یادواره شهدا و بزرگداشت سالروز شهادت فرماندهان دفاع مقدس را از اهم برنامه‌های این روز برشمرد و گفت:در روز سوم خرداد امسال علاوه بر اجتماع نیرو‌های مسلح همایش بزرگ فاتحان خرمشهر با حضور مسئولان کشوری، لشکری و استانی در صحن غدیر مسجد جامع خرمشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا برپایی نمایشگاه صنایع دریایی، نمایشگاه عکس دفاع مقدس با مشارکت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و شرکت نفت و گاز اروندان، مراسم شعر خوانی با حضور شاعران برجسته استانی در دانشگاه پیام نور و شب شعر عربی در تالار فانوس و محفل انس با قرآن در مسجدجامع این شهر پیش بینی شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر به اجرای برنامه رادیو بندر و مسابقه پیامکی با موضوع سوم خرداد اشاره کرد و گفت:برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و کتاب رضوی از دیگر برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر می‌باشند.

عریضاوی ادامه داد: به منظور تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، راویان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به مدارس خرمشهر اعزام شدند.

وی اجرای نمایش خیابانی در صحن مسجد جامع را از دیگر برنامه‌های سوم خرداد عنوان کرد و گفت: به همین مناسبت برنامه غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا با حضور گسترده مردم و مسئولان اجرایی و نیرو‌های مسلح اجرا می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در بخشی دیگر با بیان اینکه مردم ولایتمدار خرمشهر بار دیگر در بحران سیل اخیر حماسه آفریدند، ادامه داد: مردم ولایتمدار خرمشهر در کنار سپاه، بسیج، روحانیت و مسئولان اجرایی شهرستان با تلاش شبانه روزی بار دیگر توانستند سیلاب را کنترل و از خسارت‌های ناشی از این بحران جلوگیری و پیروزی دیگری را رقم بزنند.

عریضاوی سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را پیام آورعزت، پایمردی و استقامت همه ملت ایران اسلامی دانست و گفت: ایمان راسخ جوانان غیور ملت ایران اسلامی توانست خرمشهر را پس از ۱۹ ماه اسارت آزاد کند و پیروزی بزرگی را خلق کند.

سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ د

اجرای ویژه برنامه فرهنگی، هنری و حماسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.