کره شمالی: هدف از توقیف کشتی ما به زانو در آوردن پیونگ‌یانگ است

نماینده کره شمالی در سازمان ملل با اعلام اینکه توقیف کشتی این کشور از سوی آمریکا نفی آشکار توافق میان سران دو کشور است، هدف این اقدام واشنگتن را به زانو درآوردن پیونگ‌یانگ خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم سانگ، نماینده کره شمالی در سازمان ملل، روز سه‌شنبه گفت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باید پیامد‌های احتمالی توقیف کشتی باری کره شمالی را بر روابط میان دو کشور در نظر بگیرد و فورا آن را بازگرداند.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «هدف از اقدام نامعقول توقیف این کشتی اعمال نهایت فشار بر کره شمالی برای به زانو درآوردن آن بوده است.»

نماینده کره شمالی در سازمان ملل گفت این اقدام نفی آشکار روح بیانیه مشترک ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از اولین اجلاس آن‌ها در سنگاپور در ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ است که طی آن دو کشور به برقراری روابط دوجانبه جدیدی متعهد شدند. در آن اجلاس ترامپ به پیونگ‌یانگ تضمین‌های امنیتی داد و کیم نیز متعهد شد شبه‌جزیره کره را به طور کامل هسته‌ای‌زدایی کند.

کیم سانگ همچنین به خبرنگاران گفت توقیف این کشتی محصول سیاست به شدت خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی است.

او همچنین آمریکا را به نقض قوانین بین المللی و کنوانسیون ۲۰۰۴ سازمان ملل در خصوص مصونیت قضائی دولت‌ها و اموال آن‌ها متهم کرد.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل تصریح کرد از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواسته است برای کمک به ثبات شبه‌جزیره کره اقدامات فوری انجام دهد، اما توضیح نداد که منظور وی از این اقدامات چه بوده است. وی در خاتمه گفت: «ما به دقت واکنش آمریکا را زیر نظر خواهیم داشت.»

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار