امام‌جمعه میبد:

تحریم ایران جزئی از معامله قرن مدنظر آمریکا و اسرائیل است

امام جمعه میبد گفت: معامله قرنی که ترامپ و دارودسته‌ی او برای فراهم آوردن امنیت اسرائیل و غارت منابع امت اسلامی دنبال می‌کنند، انجام نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه میبد ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر میبد، پس از توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، فرصت مناسب و بی‌بدیلی برای استفاده و تقرب به درگاه الهی است و باید از همه دقایق و لحظات آن برای خودسازی و دعا و نیایش بهره برد.

امام‌جمعه میبد در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام) افزود: در عالم امامی به مظلومیت امام علی (علیه‌السلام) سراغ نداریم و لحظه‌ی شهادت آن حضرت برای بشریت که نتوانست آن بزرگوار را درک کند، بسیار تلخ است.

اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اقدامات دولتمردان آمریکا در منطقه گفت: معامله قرنی که ترامپ و دارودسته‌ی او برای فراهم آوردن امنیت اسرائیل و غارت منابع امت اسلامی دنبال می‌کنند، و می‌خواهند بیت‌المقدس به اسرائیل تعلق می‌گیرد و صحرای جولان به اسرائیل ملحق می‌شود، انجام نخواهد شد.

وی تأکید کرد: کشور‌های مستبد می‌خواهند، جریان‌های مقاومت در غزه و کرانه باختری محکوم شوند و برای این معامله قرن جبهه مقاومت از میان برداشته و شکوه و اقتدار ایران اسلامی نیز شکسته شود.

رییس حوزه‌های علمیه کشور، تحریم ایران را جزئی از معامله قرن مدنظر آمریکا و اسرائیل دانست و افزود: هرچند دولت‌های پستی در منطقه با آن‌ها همراه شده‌اند، اما اقشار مختلف مردم در ایران و سراسر جهان هفته آینده در راهپیمایی روز قدس که روز امتحان عظیم ملت است حضور خواهند داشت و به فضل خدا در برابر معامله قرن خواهند ایستاد و آرزو‌های ترامپ و مزدوران کوچک او را نقش بر آب خواهند کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر ما در لحظه‌های حساس تاریخ قرار داریم و باید عظمت ملت ایران به جهانیان نشان داده شود تا دیو تحریم شکسته شود.

خطیب جمعه میبد در ادامه به بروز برخی آسیب‌های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: یزد و میبد و شهر‌های دیگر استان همواره در پاکی و معنویت و اخلاق و سلامت اجتماعی نمونه بوده‌اند، خانواده‌های ما باید بدانند فرهنگ عظیم ما در تیررس تهاجم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه طلاق، اعتیاد و سن ازدواج در حال افزایش است، اظهار داشت: بی‌توجهی به ارزش‌های حجاب و موازین اسلامی برای جامعه ما ننگ است و این آتشی که به جان خانواده‌ها افتاده جز با همت مردم و خانواده‌ها خاموش نمی‌شود.

وی ضمن تأکید بر این نکته که مسوولان هم نباید از وظیفه خود شانه خالی کنند، از اقشار مختلف مردم به ویژه دست‌اندرکاران مساجد خواست نقش خود را در این خصوص ایفا کنند تا پایه‌های طهارت و پاکی در جامعه محکم‌تر شود.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه میبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار