توزیع ۲۰۱ هزار اصله نهال درخراسان جنوبی

مدیر امور باغابانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:سال گذشته ۲۰۱ هزار اصله نهال دراستان توزیع شد.

رضایی مدیر امور باغابانی سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: در استان چهار واحد نهالستان وجود دارد که سال گذشته حدود ۶۲۰ هزار پسته گلدانی، ۱۰ هزار عناب بذری، ۱۰ هزار انگور و ۵۰ هزار نهال انار تولید شده است.

وی با بیان اینکه عرضه نهال یکی از مهمترین فاکتور‌ها در عرصه تولید و باغبانی است افزود: سال گذشته ۲۰۱ هزار اصله نهال در سطح استان توزیع شد.

رضایی با اشاره به تشکیل کمیته فنی نهال در استان گفت: این کمیته هرساله و بنا به ضرورت تشکیل می‌شود که کار آن ساماندهی نهالستان‌ها و عرضه نهال در سطح استان است.

مدیر امور باغابانی سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص ساماندهی نهال‌های وارد شده از خارج استان افزود: ساماندهی عرضه و فروش این نهال‌ها نیز در دستو کار جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در بحث سلامت نهال‌ها بیان کرد: نیروی انتظامی می‌تواند در جلوگیری از ورود نهال‌های فاقد مجوز در مبادی ورودی نقش داشته باشد.

وی در پایان از افرادی که متقاضی احداث باغ هستند خواست تا نهال‌های دارای برچسب را خریداری کنند، زیرا علاوه بر مشخص بودن زمان تولید نهال و تولید کننده، قابلیت پی گیری دارد.

انتهای پیام /ط ا

وجود چهار نهالستان در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.