بازارچه صنایع دستی در روستا‌های هدف گردشگری در لرستان راه اندازی می شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بازارچه صنایع دستی در روستا‌های هدف گردشگری استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، افشین باباحسینی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بازارچه صنایع دستی در روستا‌های هدف گردشگری استان راه اندازی می‌شود.

 باباحسینی افزود: اینکه فاز نخست بازارچه دائمی صنایع دستی اسفند سال گذشته در باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد افتتاح گردید گفت: هم اکنون این بازارچه با ۱۵ غرفه عرضه محصولات صنایع دستی دایر است.

وی اظهار داشت: اولویت واگذاری غرفه‌های این بازارچه با صنعتگران دارای نشان ملی مرغوبیت، درجه هنری و یا کارگاه متمرکز صنایع دستی با اشتغال بیش از ۳۰ سال بوده که به صورت یکساله واگذار شده اند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی هماهنگی و رایزنی با دهیاری‌های روستا‌های گردشگرپذیر برای برپایی بازارچه صنایع دستی در این روستا‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت برشمرد و تصریح کرد: در روستا‌های دوگنبدان، دره تخت، عمارت، آب سفید و اطراف دریاچه گهر قرار است بازارچه‌های موقت را با همکاری خود جامعه صنعتگران راه‌اندازی کنیم.

بابا حسینی اظهار داشت: در راستای حمایت از صنایع دستی در بروجرد و الیگودرز نیز بازارچه‌های نیمه متمرکزی برپا شده که با تخصیص اعتبارات این بازارچه‌ها در تمامی شهرستان‌های استان برپا خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

راه اندازی بازارچه صنایع دستی در روستا‌های هدف گردشگری لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.