مدير بازار فرا بورس ايران گفت: سازمان خصوصي سازي، 100 درصد از سهام شركت توليد نيروي برق دماوند را در روز 28 دي ماه از طريق بازار سوم فرا بورس عرضه مي كند.

امير هاموني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ ضمن بيان اين مطلب افزود: سازمان خصوصي سازي قصد دارد 460 ميليون سهم شركت توليد نيروي برق دماوند كه به صورت 437 ميليون سهم بلوكي و 23 ميليون سهم آن ترجيحي و اقساطي است،عرضه كند.

وي تصريح كرد: سهام اين شركت از طريق فرا بورس به نرخ پايه 32 هزار و 910 ريال و به ارزش 15 هزار و 138 ميليارد ريال در روز 28 دي در بازار سوم به فروش مي رساند.

مدير بازار فرا بورس تاكيد كرد: توانير مالكيت 100 درصدي اين شركت توليد نيروي برق دماوند را بر عهده دارد و فعاليت اين شركت ها در زمينه توليد و فروش انرژي برق، برون سپاري، عمليات اجرايي رقابت پذير، سرمايه گذاري و مشاركت در احداث خريد نيروگاه، تهيه و تامين ابزار و ماشين آلات مورد نياز است.

وي مبلغ سپرده حضور در رقابت را 1/454 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: شرايط پرداخت ثمن معامله يك جا و نقد و اقساط در نظر گرفته شده است كه 500/12 ميليارد ريال آن نقد و مابقي به صورت اقساط 3 ساله پرداخت مي شود.

هاموني اضافه كرد: مهلت پرداخت حصه نقدي و ارائه فرم خارج از پاياپاي حداكثر 20 روز كاري سازمان خصوصي سازي از تاريخ انجام معامله تعيين شده است.

مدير بازار فرا بورس ايران اظهار داشت: خريداران بايد پيشنهادات خود را نسبت به دكل سهام عرضه شده ارائه كنند و در صورتي كه تعداد سهام جذب شده ترجيحي به كاركنان شركت تعلق بگيرد از سهام قابل واگذاري و قيمت پيشنهادي برنده رقابت به نسبت تعداد سهام جذب شده كسر و مانده سهام مبناي ثمن معامله در نظر گرفته مي شود.

وي خاطرنشان كرد: خريدار شركت توليد نيروي برق دماوند نيز متعهد مي شود بدهي شركت را به شركت توانير در اقساط 3 ساله و در شش قسط مساوي به فاصله 6 ماه از يكديگر پرداخت كند و پيش از انعقاد قرارداد، توافقنامه مربوط به چگونگي پرداخت بدهي به شركت توانير را به سازمان خصوصي ارائه كند.

هاموني يادآور شد: كارگزاران خريدار بايد معادل 3 درصد ارزش سهام موضوع معامله براساس قيمت پايه سهام به عنوان سپرده شركت در رقابت و تضمين تعهدات نقدي يا به صورت ضمانت نامه بانكي از مشتري دريافت و به حساب شركت سپرده گذاري مركزي واريز كنند.

وي تاكيد كرد: چنانچه برنده رقابت، در مدت تعيين شده از تاريخ برنده شدن در فرا بورس نسبت به پرداخت ثمن نقدي معامله اقدام نكند سپرده وي پس از كسورات قانوني به نفع سازمان ضبط مي شود.

به گفته هاموني قيمت توليد برق نيروگاه در چارچوب قانون هدفمند كردن يارانه ها است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار