هشدار رئیس سازمان شیلات ایران برای ورود مواد آلاینده به رودخانه‌ها

رﺋیس سازمان شیلات ایران گفت: ورود مواد آلاینده به رودخانه ها، منابع و ذخایر آبزیان دریا و رونق صید و صیادی آسیب می‌رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم رهاسازی بیش از ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی تکثیری در مرکز بازسازی وحفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری گفت: مازندران دارای بضاعت وتوانمندی‌های خصوصی خوبی در فعالیت‌های شیلاتی است و ما تلاش داریم دراین زمینه ضمن حمایت ازآنان، نقش حاکمیتی خودرا اعمال کنیم.

وی بااشاره به اینکه غالب تلاش صید و صیادی در دریای خزر وابسته به تلاش و تکثیربچه ماهی دراین مرکز است، افزود: آلودگی‌های رودخانه‌ها علاوه بر معضل زیست محیطی به منبع اقتصادی مهم جامعه صیادی آسیب می‌رساند و در این زمینه دستگاه‌های متولی ازجمله محیط زیست باید تلاش نمایند تا این بارآلودگی کاهش یابد.

خون میرزایی ظرفیت شیلاتی استان را در کشور بالا و در حد پیشتاز در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله تولید غذا وتامین نهاد‌ها برشمرد و گفت: شیلات مازندران با داشتن چنین مرکز بازسازی علاوه برتامین بچه ماهی موردنیاز استان، به سایر استان‌های کشور هم صادرات دارد و تقویت وحمایت از این مراکز می‌تواند توسعه پایدارصید و صیادی و تثبیت اشتغال را بهمراه داشته باشد.

رﺋیس سازمان شیلات ایران از بخش‌های مختلف مرکز بویژه بخش پرورش ماهیان خاویاری بازدید و توصیه‌های لازم را بیان کرد.
انتهای پیام/ س
 


نقش آلودگی رودخانه‌ها در کاهش رونق صید و صیادی

برچسب ها: شیلات ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار