زاهدان/فرمانده نيروي انتظامي؛

مساله مرز تنها جلوگيري از تردد نيست بلكه اعمال حاكميت است

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران طي بازديدي از نوار مرزي استان سيستان و بلوچستان به بيان راهكارهايي در زمينه كنترل بهتر مرز پرداخت و تأكيد كرد: مساله مرز تنها اين نيست كه جلوي تردد را بگيريم بلكه اعمال حاكميت نيز هست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار سرتيپ پاسدار دكتر "اسماعيل احمدي مقدم" دوشنبه با حضور در نوار مرزي استان سيستان و بلوچستان از آخرين اقدامات صورت گرفته توسط مرزباني استان بازديد كرد.
در اين بازديد سردار احمدي مقدم از برجك‌ها، پاسگاه‌هاي مرزي و طرح‌هاي انسداد فيزيكي مرز از قبيل كانال‌ها و ديوارهاي حفاظتي بازديد کرد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار با اشاره به اينكه اقدامات خوبي در زمينه انسداد مرز صورت گرفته است يادآور شد: با وجود اينكه اقدامات مثبتي انجام شده است اما اين فعاليت‌ها نياز به مراقبت دارد و بايد شرايطي براي كنترل بيشتر ايجاد شود.
وي همچنين به بيان نكاتي درخصوص طرح‌هاي انسداد فيزيكي مرز از قبيل استقرار برجك‌ها، سيم خاردار و ديوارهاي انسدادي مرز پرداخت.
سردار احمدي مقدم به تعامل سازنده و جلب حمايت و همكاري مرزنشينان نيز تأكيد كرد و گفت: مساله مرز تنها اين نيست كه جلوي تردد را بگيريم بلكه اعمال حاكميت نيز هست. مردم منطقه به شيوه‌‌اي از كسب درآمد خو گرفته‌اند كه مسير صحيحي ندارد و بايد با راهكارهاي مناسب در جهت ايجاد شرايط مطلوب در مرز كوشيد. بايد شرايط را براي اشتغال مردم فراهم كنيم به طور مثال در اين زمينه پيشنهاد سرمايه گذاري بنياد تعاون در اين مناطق نيز شده است.
وي افزود: اشتغال مردم موجب مي‌شود دنبال اقتصاد سالم بروند و منطقه رونق بگيرد. ما مي‌توانيم در اين زمينه يك چراغ راهنما و هدايتگر براي مردم باشيم. در گذشته سرمايه گذارها از اين منطقه فراري بودند اما به بركت اقدامات انجام شده در مرز، براي سرمايه‌گذاران رغبت ايجاد شده است.
وي همچنين توجه ويژه به مرزبانان پرتلاش و خدوم در اين مناطق را يك ضرورت دانست و تصريح كرد: نيروي انتظامي بايد امكاناتش را براي كاركنان از نقاط محروم تر شروع كند تا به رده‌هاي بالا برسد و اين نوعي انگيزه براي تلاش خواهد بود. كاركنان ما در دورافتاده‌ترين نقاط نيز نبايد احساس خستگي و يأس كنند كه به اين منظور ما در زمينه اعتبارات نيز تلاش خواهيم كرد./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.