آغاز برداشت گندم در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از آغاز برداشت گندم از دو هزار و ۶۹۴ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به نخستین برداشت گندم در یک هکتار از زمین‌های زراعی روستای برگه بخش گهرباران شهرستان میاندورود، گفت: امسال دو هزار و ۶۹۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت و پیش بینی می‌شود ۱۱ هزار تن محصول گندم از سطوح فوق برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود وضعیت مزارع گندم این شهرستان را مطلوب دانست و افزود: از آنجائیکه تناوب کشت با هدف پایداری تولید حائز اهمیت است، سطح زیر کشت گندم این شهرستان امسال به به بیش از ۲ هزار هکتار رسید.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی توسط کارشناسان پیرامون انتخاب رقم‌های با عملکرد بالا مانند رقم احسان، مروارید و گنبد، مبارزه با علف‌های هرز و بازدید مستمر از مزارع گندم و ارائه توصیه‌های فنی درخصوص چگونگی مصرف کود‌ها و ریز مغذی‌ها برای بهبود و افزایش عملکرد در واحد سطح در این شهرستان انجام شد.

وی یادآور شد: قیمت خرید تضمینی این محصول بر اساس اُفت مفید ۴ درصد و اُفت غیرمفید ۲ درصد هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال تعیین شده است.
انتهای پیام/س
 

پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن محصول گندم در میاندورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار