معاینه ۲ هزار و ۸۰۰ زائر حج در همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از معاینه پزشکی ۲ هزار و ۸۰۰ زائر حج در استان خبر داد.

معاینه ۲ هزار و ۸۰۰ زائر حج در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر بهروز کارخانه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: معاینه ۲ هزار و ۸۰۰ زائر حج در  ۲۰ کاروان پزشکی انجام  و سلامت روحی، روانی و جسمی آن‌ها  تأیید شد.

وی افزود: آزمایشات لازم در آزمایشگاه‌ها بر روی این تعداد از زائران انجام شده و تمام مشکلات جسمی، روحی و روانی آن‌ها ثبت و در صورت عدم صلاحیت اعزام به حج، نامه آن‌ها تأیید شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: افرادی که صلاحیت لازم برای اعزام به کشور عربستان نداشتند، به چهار دسته تقسیم شدند که این چهار دسته از افراد به هیچ عنوان نمی‌توانند نامه تأیید صلاحیت برای اعزام به حج را از پزشک دریافت کنند.

کارخانه‌ای به این دسته از افراد اشاره کرد و گفت: افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند، بانوانی که بیش از ۲۰ هفته از بارداری آن‌ها می‌گذرد بیماری‌های سرطان و بیماری‌های روحی، روانی جزء افرادی هستند که صلاحیت اعزام به حج را ندارند.

وی با بیان اینکه معاینه زائران به پایان رسیده است، افزود: زائرانی که سال آینده اعزام خواهند شد، توجه داشته باشند که در صورت دارا بودن هر یک از خصوصیات این چهار دسته نمی‌توانند به حج اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: حدود ۳۰ نفر از زائران پس از انجام معاینات پزشکی نامه عدم صلاحیت اعزام به حج را از سوی پزشک دریافت کردند.

انتهای پیام/ب

عدم صلاحیت ۴ دسته از افراد به حج

 

 

برچسب ها: حج تمتع ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.