مدیرکل کمیته امداد استان زنجان عنوان کرد:

تنها مرجع دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطره دبیرخانه شورای زکات است/ مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری زکات فطره باید مجوز بگیرند

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان زنجان گفت:بر اساس اذن حکومتی و شرعی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تنها مرجع رسمی دارای مجوز برای جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد است.

تنها مرجع دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطره دبیرخانه شورای زکات است/ مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری زکات فطره باید مجوز بگیرندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان زنجان در این نشست با اشاره به اینکه ساماندهی زکات فطره از فعالیت‌های مهم دبیرخانه شورای زکات این استان است، گفت: جمع‌آوری زکات در جامعه اسلامی از شئونات حاکم اسلامی و، ولی فقیه شرع بوده و امروز کمیته امداد مأذون از، ولی فقیه جمع اوری زکات را بر عهده دارد.
 
وی با تأکید بر اینکه بر اساس اذن حکومتی و شرعی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تنها مرجع رسمی برای جمع‌آوری و هزینه کرد زکات دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد است، افزود: برای جمع آوری زکات فطره نیز همه مؤسسات همانند چند سال گذشته، باید مجوز‌های لازم را از دبیرخانه شورای زکات دریافت کنند.

صفری ادامه داد: بر همین اساس کلیه صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر، باید دارای آرم و لوگوی رسمی شورای زکات بوده و در صورت مشاهده صنادیق فاقد مجوز از دبیرخانه شورای زکات برای دریافت زکات فطره، طبق بخشنامه وزارت کشور با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام خواهد شد.

دبیر شورای زکات استان زنجان با تأکید بر ضرورت توجه به اولویت هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت وقوت نیازمندان است، افزود: بر اساس آموزه‌های دینی اولویت اصلی هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت نیازمندانِ همان محل بوده و ضرورت دارد مؤسسات خیریه دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطره در هزینه کرد آن به این موضوع توجه کنند.

صفری بابیان اینکه امسال نیز همانند چند سال گذشته جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره از طریق مساجد انجام می‌شود، ادامه داد: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، با هماهنگی‌های انجام‌شده وجوهات جمع‌آوری‌شده از این محل، با محوریت ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ن
 
 

جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره از طریق مساجد انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.