استاد دانشگاه انگلیسی: دیدار ترامپ با «بوریس جانسون» و «نایجل فراژ» اهانت به ترزا می‌ خواهد بود

یکی از ­اساتید دانشگاه انگلیس تاکید کرد دیدار احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا با «بوریس جانسون» و «نایجل فراژ» اهانت به «ترزا می‌» خواهد بود.

استاد دانشگاه انگلیسی: دیدار ترامپ با «بوریس جانسون» و «نایجل فراژ» اهانت به ترزا می‌ خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لوموند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از امروز سفر سه روزه خود را به انگلیس آغاز می‌کند. در ماه ژوئیه هم ترامپ سفری کاری به انگلیس داشت. اما این بار اوضاع سیاسی در لندن بسیار ناپایدار است.

توماس مایلز، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه لنکستر در مورد اینکه آیا سفر دونالد ترامپ به انگلیس، ترزا می‌، نخست‌وزیر این کشور را که قصد استعفا دارد با وضعیت بدتری رو به رو نمی‌کند گفت نخست وزیر در حال حاضر هیچ قدرتی ندارد. هر توافقی که در گذشته میان واشنگتن و لندن امضا شد می‌تواند توسط نخست وزیر آتی بازنگری یا اصلاح شود.

با توجه به ابهاماتی که در انگلیس وجود دارد به سختی می‌توان متصور شد که در مذاکرات مربوط به توافق تجارت آزاد احتمالی پس از برکسیت پیشرفتی حاصل شود. این دیدار تشریفاتی تنها به ترزا می‌ اجازه می‌دهد وعده‌هایی را که در سال ۲۰۱۷ به دونالد ترامپ داده بود تکمیل کند.

این استاد دانشگاه در مورد تصمیم دونالد ترامپ برای دیدار با بوریس جانسون و نایجل فراژ گفت این می‌تواند اهانت بیشتری برای ترزا می‌باشد. بوریس جانسون که گزینه احتمالی برای جانشینی ترزا می‌ است در حال حاضر تنها یک نماینده ساده پارلمان است. حزب برکسیت نایجل فراژ هم تنها در پارلمان حضور دارد. دیدار با دونالد ترامپ می‌تواند در تلاش بوریس جانسون برای ریاست حزب محافظه کار تاثیر مثبت داشته باشد زیرا وی وعده امضای توافق تجارت آزاد با آمریکا پس از خروج از اتحادیه اروپا را داده است. دونالد ترامپ با برکسیت موافق است. نایجل فراژ از زمان برگزاری همه پرسی سال ۲۰۱۶ زمان زیادی را در آمریکا سپری کرده و یکی از حامیان دونالد ترامپ است. اگر آن‌ها با هم دیدار کنند این تصور تقویت می‌شود که این یک جنبش فرا ملی است.

مایلز در مورد اینکه برکسیت آمریکا و انگلیس را به هم نزدیک می‌کند گفت به طور خودکار این اتفاق نمی‌افتد. به لحاظ تاریخی آمریکا از عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. با این حال دونالد ترامپ موضع دیگری در این زمینه دارد و روابط آینده دو کشور به نتیجه برکسیت وابسته است. بدون در نظر گرفتن امضای توافق تجارت آزاد، تاثیر خروج از اتحادیه اروپا بر روابط دو کشور به ویژه در زمینه کشاورزی چندان به نفع انگلیس نخواهد بود. تردید‌هایی که در مورد برکسیت وجود دارد بر روابط انگلیس و آمریکا تاثیر می‌گذارد.

در حالی که در سال ۲۰۰۳، در زمان جنگ علیه عراق، فرانسه و آلمان با آمریکا مخالف بودند، انگلیس در کنار آمریکا بود. جنگی که جرج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به راه انداخت، اتحاد دو سوی اقیانوس را که میراث دوران جنگ سرد بود به لرزه درآورد و همین مسئله موجب نزدیکی آمریکا و انگلیس شد. سفر‌های دولتی به ابزاری دیپلماتیک تبدیل شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
انگلیسی ها در پذیرش توهین مساوی شدن با عربستان
آخرین اخبار