بازدید اشرف غنی از زندان پلچرخی/ بیش از 800 زندانی از بند رها می شوند

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته به زندان پلچرخی رفت و از جریان کار بخش های مختلف محبس پلچرخی بازدید کرد و با زندانیان گفتگو نمود.

بازدید اشرف غنی از زندان پلچرخی/ بیش از 800 زندانی از بند رها می شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته به زندان پلچرخی رفت و از جریان کار بخش های مختلف محبس پلچرخی بازدید کرد و با زندانیان گفتگو نمود.

اشرف غنی گفت: در لوی جرگه مشورتی صلح به خاطر حسن نیت دولت افغانستان گفته بودم که 175 تن از زندانیان را رها می کنم، اما بر اساس این فرمان شمار بیشتری از محبوسین از تمام زندان های کشور رها خواهند شد.

رئیس جمهور خطاب به زندانیانی که قرار است از حبس رها شوند گفت: من این فرمان را به خاطر حسن نیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان صادر کردم و همچنین از شما می خواهم که به خاطر صلح در جامعه کار کنید، باید ریختن خون افغان ها متوقف شود و ما در این خصوص کار مشترک انجام دهیم.

وی به مسئولین مربوطه دستور داد که در مطابقت با قانون جدید جزاء افغانستان، حکم اعدام به حبس ابد مبدل گردد.

قابل یادآوری است که به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، 887 تن از محبوسین از زندان های مختلف افغانستان رها می شوند که از این جمع 749 تن بر اساس فرمان رئیس جمهور و 138 تن از طریق دادستانی کل رها خواهند شد.

رئیس جمهور افغانستان به ارگان های مربوطه دستور داده است که فرمان و حکم متذکره را طی ده روز آینده مورد تطبیق قرار دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.