امام خمینی(ره) انسانی وارسته و متعهد به انجام تکلیف الهی بودند

امام جمعه گلپایگان گفت: امام خمینی (ره) انسانی وارسته و متعهد به انجام تکلیف الهی بودند و در عین برخورداری از مقام سیاسی در برابر خدا و اهل بیت(ع) خود را ناچیز می‌دانستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه گلپایگان در سالگرد ارتحال امام (ره)، اظهار کرد: هدف دشمنان از تحلیف شخصیت امام (ره) ضربه‌زدن به انقلاب و رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان است. ​

وی افزود: دشمنان می‌دانند اگر قیام ۱۵ خرداد و شخصیت امام به درستی تفسیر شود نسل جوان با الهام گرفتن از ایشان در حرکت روبه جلوی انقلاب پیشگام و پیشتاز می‌شوند.

امام‌جمعه گلپایگان گفت: دشمنان با تفسیر غلط از وقایع مهم و تاریخ‌ساز همانند واقعه غدیرخم، واقعه کربلا و نهضت مشروطه سعی داشتند فرهنگ خود را در جامعه قالب کنند.

کرامتی با بیان اینکه امام (ره) شخصیتی عرفانی داشتند، افزود: جامعه همواره به وجود علما نیاز دارد و امام (ره) که یک روحانی بود مبانی سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) انسانی وارسته و متعهد به انجام تکلیف الهی بودند و در عین برخورداری از مقام سیاسی در برابر خدا و اهل بیت (ع) خود را ناچیز می‌دانستند.

وی با بیان اینکه امام (ره) نگاه قدرت‌طلبی نداشت بلکه هدف و تفکر ایشان احیای اسلام بود، افزود: ایشان معتقد بودند اگر مردم در امور اجرایی کشور تصمیم بگیرند توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

امام جمعه گلپایگان گفت: امام (ره) حضور همه‌جانبه مردم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به منزله مهر تأییدی بر دوام و قوام حکومت می‌دانست.

انتهای پیام/م

 

صحبتهای امام جمعه گلپایگان درباره شخصیت امام خمینی ( ره)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.