انجام عملیات مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن غلات در مزارع کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : عملیات مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن غلات در سطح ۲۳۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان انجام خواهد شد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شهرام آشتاب سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : رشد علف‌های هرز در مزارع گندم و جو باعث کاهش عملکرد و کاهش کیفیت محصول می‌شود و خسارت ناشی از علف‌های هرز، از خسارت آفات و بیماری‌ها نیز بیشتر است که باید مبارزه به موقع و اصولی با علف‌های هرز صورت پذیرد.

وی سطح زیرکشت گندم و جو شهرستان کرمانشاه در سال زراعی ۹۹-۹۸ را حدود ۲۰۴ هزار و ۴۸۴ هکتار عنوان کرد و گفت : از سطح یادشده ۱۰۵ هزار هکتار گندم و ۹۹ هزار و ۴۸۴ هکتار جو کشت شده است.

آشتاب، سطح مبارزه شده تا ۱۸ خرداد‬ علیه آفت سن مادر را بیش از ۴۶ هزار هکتار، پوره سن غلات بیش از ۲۶ هزار هکتار، علف‌های هرز در محصول جو بیش از ۶۸ هزار هکتار و گندم ۹۱ هزار هکتار عنوان کرد

وی گفت: با توجه به محدودیت زمانی برای کنترل علف‌های هرز و آفت سن گندم، آن دسته از کشاورزانی که تاکنون برای مبارزه با این آفات اقدام نکرده اند، در اسرع وقت نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام نمایند.

وی همچنین بر اهمیت کار مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان در خصوص مبارزه با آفت سن و علف‌های هرز تاکید کرد و افزود: تمامی مراکز از همه ظرفیت و توان کارشناسی موجود برای انجام مبارزه مطلوب استفاده کنند تا با توجه به اهمیت تولید گندم برای استان در سال جاری، از این جنبه، خسارتی به محصول و تولید کنندگان وارد نشود.

 

 

انتهای پیام/د

رشد علف‌های هرز در مزارع گندم و جو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار