اختصاص ۵ دستگاه اتوبوس جهت تست فشار خون

در راستای اجرای طرح تست رایگان فشار خون تعداد ۵ دستگاه اتوبوس شهری به صورت سیار در اراک مستقر شد.

اختصاص ۵ دستگاه اتوبوس جهت تست فشار خونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،در راستای اجرای طرح تست رایگان فشار خون که همزمان با سراسر کشور در حال انجام است، تعداد ۵ دستگاه اتوبوس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک،جهت مشارکت با مرکز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان مرکزی به عنوان پایگاه سیار در اختیار آن ارگان قرار گرفت.

طی این طرح از تمامی افراد بالای ۳۰ سال در صورت مراجعه به پایگاه‌های سیار کنترل فشار خون که در نقاط مختلف شهر به صورت چرخشی مستقر می‌شوند تست فشار خون گرفته می‌شود.

همچنین طی امروز یک شنبه ۱۹ خرداد ماه یک دستگاه اتوبوس (پایگاه سنجش سیار) جهت انجام تست فشار خون در ترمینال مسافربری مستقر شده و از پرسنل و مسافران داوطلب، این تست را به عمل می‌آورد.

گفتنی است ؛ سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،در تاریخ هفتم خرداد ماه امسال گفت: با توجه به بررسی‌ها و خطرسنجی‌هایی که صورت گرفته اصلی‌ترین معضلی که باید در اراک کار شود بحث چاقی و کم تحرکی است.

جمالیان با اشاره به شیوع فشار خون تصریح کرد: بیماری فشار خون هیچ گونه علامتی ندارد و موقعی تشخیص داده می‌شود که فرد به صورت تصادفی فشارش را می‌گیرد یا به مراکز درمانی یا غربالگری مراجعه می‌کند.

وی تاکید کرد: فشار خون زمانی علامت دار می‌شود که عارضه دار شده و منجر به خونریزی مغزی، بیماری کلیوی یا قلبی عروقی می‌شود و به همین خاطر بهترین راه تشخیص این است که مردم به مراکز غربالگری مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

چاقی و کم تحرکی اصلی ترین معضل در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.