آغاز ساخت ده هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: منتظر ابلاغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه هستیم تا کار ساخت واحد‌ها هر چه زودتر شروع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  آسمانی مقدم ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در نشست بررسی اجرای تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی نیازمندان گفت: بنیاد مسکن ساخت ۵ هزار واحد را تعهد کرده و تا کنون هزار و ۶۲۰ خانوار نیازمند در ۲۷۸ روستای استان شناسایی و ۸۶۵ پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۶۸ متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند که ۸۹ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک عامل شده اند.

آسمانی مقدم  با بیان اینکه اجرای فونداسیون ۴۴ واحد به پایان رسیده است گفت:متاسفانه برخی بانک‌ها در شهرستان‌ها همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات نمی‌کنند و پرونده‌ها برگشت می‌خورد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: نیازمندان در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر هم در قالب این طرح صاحب خانه می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۱۲ هزار و ۲۲۰ خانواده مددجو در استان یا مسکن ندارند یا خانه‌های شان غیر مقاوم است.

سلم آبادی افزود: ۷ هزار و ۲۰۲ خانواده در اولویت ساخت مسکن هستند، اما تعهد کمیته امداد ساخت ۵ هزار واحد است که کار شناسایی و تشکیل پرونده این افراد به پایان رسیده است.

وی گفت: منتظر ابلاغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه هستیم تا کار ساخت واحد‌ها هر چه زودتر شروع شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی افزود: در این طرح ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض را سازمان برنامه و بودجه و ۱۵ میلیون تومان را هم کمیته امداد به مددجو پرداخت می‌کند تا در کنار تسهیلات بانکی این واحد‌ها ساخته شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم در این جلسه گفت: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان استان یک فرصت طلایی است که کمیته امداد، بنیاد مسکن و بانک‌ها باید از این فرصت استفاده کنند و ساخت واحد‌ها را به موقع به اتمام برسانند.

میر جعفریان افزود: تا یک ماه آینده کار شناسایی و تشکیل پرونده متقاضیان باید به پایان برسد که در این زمینه می‌توان از ظرفیت بسیج سازندگی و سپاه استان برای شناسایی خانواده‌های نیازمند استفاده کرد.

وی با تاکید بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات گفت: هیچ توجیهی از بانک‌ها در خصوص نپرداختن تسهیلات پذیرفته نیست و به بانک‌های خاطی در مرحله اول تذکر و در صورت تکرار برخورد قانونی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همچنین از شهرداری ها، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن خواست در صورت امکان، واگذاری زمین و هزینه صدور پروانه ساخت را رایگان کنند و در غیر این صورت حداکثر تخفیف به متقاضیان داده شود.

در این نشست همچنین اداره کل بهزیستی استان مکلف شد ظرف ۱۰ روز آینده افراد نیازمند مسکن را برای تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به بنیاد مسکن معرفی کند و بانک‌ها هم بر اساس بخشنامه دولت، تسهیلات را به موقع پرداخت کنند.

انتهای پیام/ک

۷ هزار و ۲۰۲ خانواده در اولویت ساخت مسکن هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.