عیادت معاون صدای رسانه ملی از شاعر و نویسنده پیشکسوت رادیو

حمید شاه آبادی به همراه رئیس مرکز بهداشت و قائم مقام رئیس حوزه ریاست رسانه ملی از حسین آهی شاعر و نویسنده پیشکسوت رادیو عیادت کردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید شاه آبادی معاون صدا در دیدار با این شاعر خلیق و شفیق با ابلاغ سلام رئیس رسانه ملی از دستور دکتر علی عسکری برای احوالپرسی از این شاعر و نویسنده شهیر معاصر خبر داد.

وی حسین آهی را از هنرمندان خلیق و شفیقی خواند که آثاری ماندگار و مطالعاتی ارزنده با قلمی‌شیوا به یادگار گذاشته است و حضورشان در رادیو بسیار اثر گذار بوده و خواهد بود.

استاد حسین آهی نیز با یادآوری سیر تطور زبان فارسی و روزگار ایران فرهنگی در دوران صفوی و مرز‌های گسترده زبان پارسی از هندوستان تا بخش‌هایی در جنوب اروپا گفت: مرز‌های زبان پارسی امروز گرچه کوچک‌تر شده است، اما در دورافتاده‌ترین نقاط ایران و روستا‌های کوچک جای جای ایران جوانانی مستعد وجود دارند که به زبان فارسی علاقه مندند و گاهی اشعار شان واقعا شنیدنی است. آهی به معاون صدا توصیه کرد از اولین مقبره هنرمندان که هنرمندانی چون مهرداد اوستا، مشفق کاشانی، و.. که از مفاخر ادب پارسی و از ویراستاره ونویسندگان رادیو بودند، گزارشی تهیه شود.

حسین آهی پس از سپری کردن مراحل درمان اکنون دوره نقاهت را می‌گذراند و همچنان مشتاقانه مطالعه و فعالیت در زمینه زبان پارسی را دنبال می‌کند.

او در پایان با یادآوری بیتی از اشعار یکی از شعرای بنام کشورمان مهمانانش را بدرقه کرد:

گر، به پرواز و گر، از شوق پریدن رفتم رفتم، اما همه جا تا نرسیدن رفتم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار