آغاز نشست مشترک ایران، افغانستان و پاکستان درباره مهاجرین افغان

ششمین نشست کمیته راهبردی منطقه ای میان ایران، افغانستان و پاکستان و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین در مورد وضعیت مهاجرین افغانستان در اسلام آباد برگزار شد.

اسلام آباد، میزبان نشست مشترک ایران، افغانستان و پاکستان درباره مهاجرین افغانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین نشست کمیته راهبردی منطقه ای میان ایران، افغانستان و پاکستان و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین در مورد وضعیت مهاجرین افغانستان در اسلام آباد برگزار شد.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین افغانستان، شهریار خان افریدی، وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان، حسین ذوالفقاری، معاون وزارت داخله ایران و مسئولان کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین برای این سه کشور در این نشست شرکت کرده اند.

سید عبدالباسط انصاری، سخنگوی وزارت مهاجرین افغانستان گفت: این نشست سه روز ادامه خواهد داشت و درباره روند اقامت مهاجرین افغان در ایران و پاکستان گفتگو خواهد شد.

انصاری اظهار داشت: در این نشست درباره بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغان از ایران و پاکستان گفتگو خواهد شد. به گفته وی، تاکید افغانستان این است که بازگشت مهاجرین به کشور اجباری نباشد.

نتایج این نشست در اعلامیه مشترک در روز پایانی اعلام خواهد شد.

بر اساس گزارش وزارت مهاجرین افغانستان، در حال حاضر حدود 2 میلیون مهاجر این کشور در پاکستان و بیش دو نیم میلیون مهاجر دیگر در ایران زندگی می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار