تداوم جوان گرایی در سایپا هدف اصلی جوان‌ترین سرمربی لیگ برتر فوتبال

مدیران باشگاه فوتبال سایپا در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر به دنبال کسب بهترین نتایج با کادرفنی جوان خود هستند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه فوتبال سایپا تهران پس از قطع همکاری با علی دایی که در ۲ فصل اخیر سرمربیگری این تیم را در لیگ برتر برعهده داشت، از ابراهیم صادقی جوان به عنوان نفر اول نیمکت تیمش رونمایی کرد. انتخابی که بسیاری از اهالی فوتبال اعتقاد داشتند هوشمندانه بوده است چرا که صادقی مردی از جنس باشگاه سایپا بود و با توجه به شناخت کاملی که از وضعیت این تیم دارد، در شرایط عجیبی که نارنجی پوشان پایتخت پس از جدایی علی دایی با آن مواجه شده بودند، کار راحت تری نسبت به مربیان دیگر برای جمع و جور کردن تیم داشت و پیش بینی می‌شود صادقی برخلاف سه بازی پایانی لیگ نوزدهم در فصل جاری نتایج بهتری بگیرد.

صادقی که بیش از این مدیر آکادمی باشگاه سایپا بوده است، در اولین روز انتصابش به این سمت آن هم در باشگاهی که سابقه خوبی در امر معرفی بازیکنان مستعد و آینده دار به فوتبال ایران دارد، هدف خود را ساختن جای خریدن اعلام کرد و به نظر می رسد او پس از  برعهده گرفتن سکان هدایت تیم بزرگسالان سایپا هم جای خرید های میلیاردی و به اصطلاح بمب ترکاندن در فصل نقل و انتقالات، دنبال جذب و انتخاب بازیکنان جوان و گمنام است تا این نفرات در باشگاه بازیکن ساز کشورمان به رشد و شکوفایی برسند و در سایپا در سال های آتی با فروش آنها به درآمد قابل توجهی هم دست یابد.

شاید هدفی که این روز‌ها در باشگاه سایپا دنبال می‌شود، ریسک بالایی داشته باشد، اما با شرایطی که این باشگاه دارد می‌توان گفت صادقی و مدیران سایپا حرکتی حرفه‌ای انجام می‌دهند که در سال‌های آتی به سود فوتبال ایران و خودروسازان می‌شود. با توجه به هوادار نداشتن باشگاه‌هایی مانند سایپا و پیکان، قهرمانی آن‌ها به جز مدیران باشگاه و ۲ کارخانه سایپا و ایران خودرو، بخشی از کارمندان و کارگران آن‌ها و البته اعضای تیم چندان برای اهالی فوتبال کشورمان جذابیتی ندارد و در این وضعیت نخبه پروری مدیران باشگاه سایپا و کادرفنی این تیم حائز اهمیت است.

البته باید دید در فوتبالی که نتیجه گرایی در آن حرف اول و آخر را می‌زند، مدیران سایپا تا چه زمانی از روندی که صادقی پیش گرفته حمایت خواهند کرد. از طرفی نارنجی وفادار فوتبال ایران هم باید روندی که با جذب بازیکنان جوانی مانند احمد گوهری، امیرمهدی جانملکی، حسین فاضلی، سعید بیگی، سعید محمدی فر، عبدالله حسینی، مجید علیاری، محمد مهری و کمال الدین نیک خوی آغاز کرده است با شتاب و البته تمرکز بیشتری ادامه بدهد. مدیران و کادرفنی سایپا به هیچ وجه حتی در صورت نتیجه نگرفتن نباید از ادامه دادن این روند دلسرد شوند.

باشگاه سایپا از ابتدای تاسیس محلی برای بروز استعداهای ناب فوتبال ایران بوده و  از این مجموعه نفراتی مانند بهنام ابولقاسم پور، محمدرضا اخباری، کریم انصاری فرد، پژمان جمشیدی، مهدی ترابی، علی قلی زاده، محسن خلیلی، سعید رجبی، شیث رضایی، مسعود شجاعی، روزبه شاه علی دوست، ابراهیم شکوری، سجاد شهباززاده، وحید شیخ ویسی، ابراهیم صادقی، هادی عقیلی، مجید غلام نژاد، میلاد غریبی، حسین کاظمی، جواد کاظمیان، مهدی امیرآبادی، امین منوچهری و ... به تیم ملی و تیم هایی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی راه پیدا کرده اند. از طرفی در طول تاریخ فعالیت این باشگاه تمام مربیان سایپا از جوان گرایی استقبال گرمی کرده اند و صادقی هم به پشتوانه همین امر می تواند تیم جوان و باکیفیتی را در لیگ برتر به زمین بفرستد.

در نخستین فهرستی که از سوی فرهاد مجیدی، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال امید ایران اعلام شد طا‌ها شریعتی، امید دره، فرشاد هاشمی، رضا جعفری، امیرحسین حسین زاده و ابوالفضل جلالی ۶ بازیکنی هستند که در فهرست بازیکنان فصل آینده سایپا قرار دارند و البته در همین تیم امید علی شجاعی و فرشاد هاشمی جزء نفراتی محسوب می‌شوند که از سایپا فوتبال خود را آغاز کردند و شاید محمدشریفی هم که با وجود سقوط استقلال خوزستان یکی از بهترین بازیکنان این تیم بوده پس از بازگشت به تیم اصلی اش و البته محمد سلطانی مهر، هافبک مصدوم سایپا در اردو‌های بعدی تیم امید از سوی مجیدی فراخوانده شوند.

تکیه کردن صادقی روی نفرات جوان او را در لیگ نوزدهم با چالش بزرگ اما شیرینی مواجه خواهد کرد و در صورتی که او با این جوان ها به موفقیت برسد، گام اول خود را در سرمربیگری محکم برداشته است. او در این مسیر دشوار بیژن طاهری که پس از 2 فصل دستیاری وینفرد شفر آلمانی در استقلال به سایپا بازگشته را هم کنار خود دارد و می تواند روی توانایی های او که یکی از بازیکن ساز ترین مربیان ایران است، حساب ویژه ای باز کند.

صادقی تمرینات تیمش را زودتر از تمام های لیگ برتر استارت زد و در این زمینه پیشگام سرمربیان لیگ برتری محسوب می شود. از طرفی جوان ترین سرمربی فصل آتی لیگ برتر روی بازیکنان فصل پیش سایپا که برای تمدید قراردادشان تقاضای میلیاردی داشتند، خط قرمز کشیده است  تا با عقد قراردادهای معقول تیمش را یک دست نگه دارد.

یکی از اتفاق‌های مهمی که برای باشگاه سایپا در فصل نقل و انتقلات رخ داد در کنار محتمل بودن جدایی بازیکنانی مانند صادق بارانی، آرش رضاوند، رضا اسدی، معین عباسیان و جدایی قطعی محمد حسین اکبر منادی و علی دشتی، نحوه توافق مدیران این باشگاه با ساموئل سارفو غنایی بود. مدافعی که یکی از تاثیرگذارترین عناصر تدافعی تیم علی دایی در ۲ فصل اخیر محسوب می‌شد، پس از توافق کامل با مدیران سایپا از این تیم جدا شده و به کشورش رفت تا نارنجی پوشان در حال حاضر استرسی از احتمال شکایت او نداشته باشند.


بیشتر بخوانید:

برپایی اولین اردوی بازیکنان سایپا در چهارمحال و بختیاری


انتهای پیام/

سایپایی ها به دنبال نتیجه گیری در لیگ برتر با کادرفنی جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار