ورود به چالش پلیمرهای زیست تخریب پذیر حاصل رویداد علمی در مشهد

رویداد علمی چالش فناوری پلیمر‌های زیست تخریب پذیربا حضور شرکت های دانش بنیان در مشهد و به همت آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مهدی‌نژاد نوری معاون علمی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: طبق تحقیقات انجام شده، امروز در جهان کمتر از یک سوم پلاستیک‌ها بازیافت می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر ما در مسئله بازیافت پلاستیک موفق شویم، بسیار زود به یک انقلاب در بحث پلاستیک خواهیم رسید و این شبیه گنجی است که یک تریلیون دلار ارزش دارد.

معاون علمی آستان قدس رضوی با بیان اینکه پلیمر‌های زیست تخریب پذیر یک چالش جهانی است، ادامه داد: اینکه ما به عرصه چالش پلیمر‌های زیست تخریب پذیر ورود پیدا کرده‌ایم، این مسئله تنها مربوط به آستان قدس و مسئله ایران نیست، بلکه در حال حاضر تبدیل به یک چالش جهانی شده است.

وی در ادامه گفت: آستان قدس رضوی سالانه حدود ۱۳۰ تن مصرف پلاستیک دارد و علت اینکه تاکنون چیز دیگری را جایگرین آن نکرده است، در درجه اول استفاده و حمل آسان آن و مقرون به صرفه بودن آن است.

مهدی‌نژاد نوری گفت:  آستان قدس به سلامت و آسایش زائران و بعد از آن آراستگی و نظافت محیط حرم مطهر رضوی اهمیت می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از فراخوان چالش پلیمر‌های زیست تخریب پذیر ۶۲ طرح به دبیرخانه این رویداد رسید و از این تعداد ۱۲ طرح به مرحله پایانی راه یافتند و این موضوع به ما امکان می‌دهد که بهترین انتخاب را از بین این طرح‌های نوآورانه انجام دهیم.

معاون علمی آستان قدس رضوی اظهار کرد: رفع یک مشکل تنها از طریق طرح‌های نوآورانه انجام نخواهد شد بلکه این طرح نیازمند یک سری اقدامات مدیریتی و پشتیبانی نیز می‌باشد.
 
مهدی‌نژاد نوری گفت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و مراکز پژوهشی برای ما همیشه یک فرصت است و همه شرکت کنندگان در این چالش مورد توجه همه کشور و از جمله آستان قدس رضوی هستند.

وی با بیان اینکه ارائه طرح‌های نوآورانه برای تولید پلیمر‌های زیست تخریب پذیر باعث ایجاد کارآفرینی خواهد شد، ادامه داد: ما در آستان قدس رضوی کارآفرینی را برای خود یک رسالت می‌دانیم و تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد و افراد بسیاری مشغول به کار شوند چرا که در این صورت نیاز‌های مجموعه آستان قدس نیز به نحو مطلوبی برآورده خواهد شد.

مهدی‌نژاد  گفت: با توجه به اینکه چالش پلیمر‌های زیست تخریب پذیر یک معضل ملی و بین المللی است تلاش خواهیم کرد از طرح‌های پذیرفته شده در این رویداد علمی در سطح ملی و فراتر از آن در سطح بین‌المللی استفاده کنیم.

عبدالرسول ارومیه‌ای، سحر امیری، سپهر فردوس‌زاد، مسعود مظاهری نمایندگان طرح‌های پذیرفته شده در این چالش بودند که از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام//م.‌ی


معضل ملی وجهانی پلیمر‌های زیست تخریب پذیر




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار