مادورو: مذاکره با مخالفان در نروژ ادامه می‌یابد

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد گفت‌وگو با مخالفان در نروژ که در حال حاضر به حال تعلیق درآمده است، ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز پنجشنبه مخالفان و رهبر آن‌ها خوان گوایدو را به دست داشتن در یک کودتای نافرجام متهم و اعلام کرد «گفت‌وگو» با مخالفان در نروژ که در حال حاضر به حال تعلیق درآمده است، ادامه می‌یابد.

او در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد: «آنچه در حال حاضر می‌توانم به شما بگویم این است که گفت‌وگو با نروژی‌ها پیش می‌رود، ادامه می‌یابد و به سمت توافق‌هایی قابل تأیید و قابل تحقق برای صلح در ونزوئلا در حرکت هستیم».

رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنرانی روز پنجشنبه خود اعلام کرد «اخبار مثبتی وجود دارد.» وی با این حال، هیچ اشاره‌ای به برنامه زمانی یا دستور کار دور بعدی مذاکرات نکرد.

روز قبل، رئیس جمهور و دولت ونزوئلا از «خنثی‌سازی» تلاشی برای یک کودتای نظامی که قرار بود یکشنبه و دوشنبه گذشته اتفاق بیفتد، خبر دادند. بنا بر اعلام خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات ونزوئلا، قرار بود در این کودتا، نیکلاس مادورو، همسرش و چند تن از مسئولان بلندپایه دولت کشته شوند.

وی که یکی از نمایندگان دولت ونزوئلا در گفت‌وگوهای اسلو نیز هست، به طور مستقیم خوان گوایدو را زیر سوال برد و وی را به برنامه‌ریزی برای قتل این افراد متهم و اعلام کرد ۱۳ نفر در این رابطه بازداشت شده اند.

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که ۳۰ آوریل از ارتش خواسته بود قیام کند، این اتهامات را رد کرد.

سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا سه هدف را برای گفتگو‌های جدید احتمالی مطرح کرده است: کنار رفتن نیکلاس مادورو از قدرت، ایجاد یک دولت انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد. خوان گوایدو مدعی است در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته که مادورو در آن پیروز شد، تقلب صورت گرفت و وی را «غاصب» می‌خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار