ادعای ترامپ: ایران برای دستیابی به توافق جدید تلاش می‌کند

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری پایانی خود در نشست گروه ۲۰ در ژاپن مدعی شد ایران برای دستیابی به توافق جدید با واشنگتن در تلاش است.

ترامپ: ایران درتلاش برای دستیابی به توافق جدید استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در کنفرانس خبری پایانی خود در نشست گروه ۲۰ مدعی شد ایران برای دستیابی به توافقنامه جدید با آمریکا تلاش می‌کند.

او همچنین ضمن انتقاد از وزیر خارجه سابق این کشور گفت: جان کری در گفتگو با ایران، قانون لوگان را نقض کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعا‌های خود افزود لیستی از اهداف در ایران را در اختیار دارد و سپس مدعی شد:‌ ما نمی‌توانیم به ایران اجازه داشتن تسلیحات هسته‌ای را بدهیم، نمی‌توانیم چنین اجازه‌ای را بدهیم.

ترامپ در دفاع از عقب‌نشینی از اقدام علیه ایران بعد از سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: حمله‌ای را که قبلاً دستور آن را صادر کرده بودم از ترس کشته شدن ۱۵۰ ایرانی متوقف کردم.

او در ادامه اظهاراتش گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به من اعلام کرد کشورش روابط تجاری با ایران دارد و می‌خواهد با ایرانی‌ها دیدار کند و او را در این باره تشویق کردم.

 ترامپ همچنین در خصوص موضوع جنگ تجاری با چین گفت واشنگتن تعرفه های تجاری علیه کالاهای پکن را لغو نخواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری پایانی در نشست گروه 20 یادآور شد او و شی جین پینگ، همتای چینی او درباره از سرگیری مذاکرات تجاری توافق کردند. ترامپ افزود ما مذاکرات را ادامه خواهیم داد و من اعلام کردم که در حال حاضر قصد لغو تعرفه های چین را نداریم. رئیس جمهور آمریکا با عالی خواندن روابط میان دو کشور گفت حتی قصد دارد با این کشور تجارت داشته باشد. وی همچنین تاکید کرد قصد افزایش تعرفه تجاری بیشتر علیه پکن را ندارد.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این کنفرانس گفت در صورتیکه شرکت هواوی خطری برای امنیت ملی آمریکا نباشد، دولت به شرکت های این کشور اجازه فروش تجهیزات را به شرکت مخابراتی هواوی خواهد داد. ترامپ گفت دوست دارم شرکت های ما به دیگران تجهیزات بفروشند، تجهیزات خیلی پیشرفته. بنابراین اگر این (فروش تجهیزات) خطری برای امنیت ملی ما نباشد ما اجازه فروش را به آنها خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۸ تير ۱۳۹۸
ما يه دفعه با شماها توافق كرديم برا هفتاد پشتمون بسه
آخرین اخبار