در جلسه شورای شهر تهران اتفاق افتاد؛

تصویب کلیات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶

اعضای شورای شهر تهران کلیات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ را که ۴۳ بند برای شهرداری و ۴ بند برای شورا را ارائه کرده بود، به تصویب رساندند.

تصویب کلیات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ادامه بررسی گزارش تفریغ بودجه به شماره ثبت ۹۲۸۸/۱۶۰ مورخ ۰۹/۰۴/۹۷ و قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در دستور کار یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در ابتدای بررسی کلیات گزارش تفریغ بودجه، گفت: اگر کلیات تفریغ بودجه تصویب شود، در آینده خواهیم گفت که به چیزی عمل نشده است؟

وی افزود: باید تکالیف را تعیین و سپس ابهام‌های موجود در گزارش تفریغ بودجه را بررسی کنیم و تا زمانی که این مشکلات حل و فصل نشود، نباید وارد آن شویم.

مرتضی الویری دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با تصویب کلیات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶، گفت: دوستان باید به این نکته توجه داشته باشند که تلفیق با تفریغ بودجه تفاوت دارد و تلفیق بودجه یعنی ما ملاحظاتی را برای آینده در نظر گرفته و نسبت به تکرار برخی از مشکلات آگاهی داشته باشیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: به عنوان مثال در گزارش تفریغ بودجه آمده است که شهرداری در مورد جرائم راهنمایی و رانندگی نتوانسته درآمد خود را تحقق بخشد و وظیفه ما برای آینده این است که طوری عمل کنیم که این موضوع تکرار نشود و تأکید من این است رد گزارش تفریغ بودجه بی‌معنی است.

الویری افزود: گزارش تفریغ بودجه از سوی حسابرس معتمد شورا تهیه شده است و باید از آن استفاده کنیم تا بتوانیم در آینده تفسیری روشن از قانون داشته باشیم که شهرداری و شورای شهر چه باید بکنند.

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با تصویب کلیات تفریغ بودجه، گفت: در گزارش حسابرس ابهامات بسیار زیادی وجود دارد و به عنوان مثال می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در بند ۵ در مواردی که پشت هم گزارش شده، هیچ رقمی مشخص نیست و پس از آن در بحث تراکم مازاد نیز ابهاماتی وجود دارد.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان تصویب کلیات تفریغ بودجه سال ۹۶ در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که در نهایت با ۱۸ رأی موافق و ۲ رأی مخالف تفریغ بودجه سال ۹۶ به تصویب رسید.

شایان ذکر است؛ در این گزارش ۴۳ بند برای شهرداری و ۴ بند برای شورا ارائه شده است و اعضای شورای شهر تهران پس از تصویب کلیات پیشنهادات خود را بر روی بند‌های گزارش تفریغ بودجه مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار