کورتانا در مسیر جداسازی از ویندوز ۱۰

مایکروسافت برنامه دارد تا دستیار هوشمند کورتانا را از ویندوز ۱۰ جدا کرده و به عنوان یک نرم‌افزار مستقل قابل نصب در فروشگاه برنامه‌های ویندوزی قرار دهد.

کورتانا در راه جداسازی از ویندوز 10به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دستیار شخصی شرکت مایکروسافت با نام کورتانا برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، این دستیار شخصی و هوشمند در آن زمان برروی تلفن‌های هوشمند با سیستم‌عامل ویندوز فون و رایانه‌های شخصی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت. کورتانا از همان زمان تا کنون نتوانسته به عنوان یکی از برترین دستیاران هوشمند در جهان خود را معرفی کند و حال نیز پس از دستیار هوشمند گوگل، الکسا (آمازون) و سیری (اپل) به عنوان چهارمین دستیار هوشمند پرکاربرد در جهان شناخته می‌شود.

برخلاف مخاطبان میلیاردی ویندوز ۱۰، کورتانا که به صورت پیش‌فرض برروی این سیستم‌عامل نصب است، نظر مخاطبان را به خود جلب نکرد و انتظارات از دستیار هوشمند مایکروسافت برآورده نشد. همین مورد موجب شد تا در حال حاظر عده کممی به طور مداوم از کورتانا استفاده کنند.

کورتانا مستقل خواهد شد

همین موضوع یکی از دلایلی شد که مایکروسافت تصمیم گرفت تا این دستیار هوشمند را از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ جدا کند و به صورت یک نرم‌افزار مستقل در فروشگاه برنامه‌های ویندوز، در دسترس قرار دهد. مایکروسافت در بروزرسانی‌های اخیر خود، تعدادی از مشکلات این دستیار هوشمند را برطرف ساخته و می‌توان گفت در حال حاضر کورتانا بسیار بهینه‌تر از گذشته است، اما در بروزرسانی ۱۰ می ۲۰۱۹ مایکروسافت، کورتانا را از بخش جست‌و‌جو ویندوز ۱۰ جدا کرد، حال در اقدامی دیگر این دستیار هوشمند به فروشگاه برنامه‌های ویندوز ۱۰ منتقل می‌شود تا پروسه جداسازی کورتانا از ویندوز ۱۰ وارد مراحل جدیدی شود.

کورتانا در راه جداسازی از ویندوز 10

بروزرسانی‌های جداگانه برای کورتانا

شرکت مایکروسافت از برنامه بتا کورتانا اقدام به بروزرسانی این دستیار هوشمند می‌کند، همین مورد این امکان را به مایکروسافت می‌دهد تا کورتانا به صورت جداگانه از ویندوز بروزرسانی شود و بهبود‌های جزئی یا کلی آن به سرعت انجام شود. البته کورتانا همواره به عنوان یک سرویس مبتنی بر وب شناخته می‌شود که به صورت جداگانه از هسته مرکزی ویندوز ۱۰ می‌تواند برورسانی شود. در هر صورت باید اعلام کرد که برنامه مایکروسافت به وضوح مشخص نیست، اما اتفاقات اخیر و جداسازی آهسته کورتانا از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به نظر می‌رسد با بروزسانی بزرگ پیش‌رو ویندوز ۱۰ با نام کد 19H2 در ارتباط است.

کورتانا در راه جداسازی از ویندوز 10

کورتانا در راه جداسازی از ویندوز 10

کورتانا در راه جداسازی از ویندوز 10

کورتانا در راه جداسازی از ویندوز 10

مایکروسافت تا کنون به طور عجیبی در مورد بروزرسانی 19H2 سکوت کرده و حتی موارد شامل بروزرسانی نیز هنوز مشخص نیست، اما می‌توان گفت این شرکت شگفتانه‌ای برای کاربران خود تدارک دیده و بروزرسانی بزرگ 19H2 در ادامه سال با هسته لینوکس برای ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد.


بیشتر بخوانید:توئیتر حساب‌های کاربری همسو با سیاست‌های ایران را حذف کرد


انتهای پیام/

کورتانا و جدا سازی از ویندوز

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار