سرمایه گذاری ۹ کشور در استان قزوین

رییس سازمان صمت استان قزوین گفت:کشور‌های افغانستان، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی، آلمان، سنگاپور، هلند، سوییس و اتریش در استان سرمایه گذاری کرده اند.

سرمایه گذاری ۹ کشور در استان قزوینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نبیل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: کشور افغانستان پنج مورد، فرانسه ۲ مورد، ایتالیا پنج مورد، کره جنوبی، آلمان و سنگاپور هر یک ۲ مورد و هلند، سوئیس و اتریش هر کدام یک مورد سرمایه گذاری در استان قزوین انجام داده اند.

نبیل در ادامه از صادرات ۶۰۵ هزار تن کالا به ارزش ۶۴۷ میلیون دلار در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات به دلار ۱۲ درصد و از لحاظ وزنی ۲۶ درصد بیشتر شدده است.

به گفته وی، استان قزوین یک و چهار دهم از صادرات کشور سهم دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: پلاستیک، مواد شوینده، مواد غذایی، چیبس، سیب زمینی، کابل، پارافین و شیشه از عمده محصولات صادرات استان است.

نبیل با اشاره به صدور ۱۸۲ پروانه بهره برداری معدن گفت: ظرفیت استخراج معادن استان ۷/۷ میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳ هزار و ۹۹۹ پروانه بهره برداری در استان هم صادر شده است که ظرفیت اشتغال ۱۶۲ هزار نفر را دارد.

نبیل افزود: شیشه فلوت، کاشی، لوله و اتصالات ان، نخ، قطعات خودرو، سیلیس، چرخ خیاطی، سی دی و دی وی دی جزء ۱۰ محصول عمده تولیدی استان است.

نبیل با بیان اینکه استان قزوین در تولید و صادرات مواد شوینده رتبه نخست کشور را دارد، گفت: همچنین این استان تنها تولید و صادر کننده چرخ خیاطی، سی دی و دی وی دی در کشور است.

به گفته وی، استان قزوین رتبه برتر شیشه دارویی را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هزار ۵۷۶ طرح صنعتی جواز تاسیس دارند، گفت: پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بین صفر تا ۱۰۰ وحجم سرمایه گذاری آن ۳۳ هزار میلیارد تومان است که برای ۱۳ هزار ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

نبیل با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در سال ۹۸ هفت کارگروه اصلی و ۱۷ کارگروه فرعی ستاد تسهیل برگزار شد.

نبیل گفت: استان قزوین رتبه سوم کشور را از نظر عملکرد کارگروه تسهیل و رتبه هشت را از نظر مبلغ پرداختی دارد و در حوزه پرداخت تسهیلات نوسازی نیز رتبه سوم و از نظر میزان پرداخت این تسهیلات رتبه پنجم کشور را به دست آورده است.

وی گفت:در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ۱۶۷ مورد پرداخت تسهیلات به مبلغ ۳۵۸ میلیارد تومان تصویب و پرداخت شد.

وی گفت: در بخش بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی ۲۲ واحد صنعتی به مبلغ ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند که مبلغ تسهیلات باید در این بخش افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تلاش می‌کنیم بسیاری از مشکلات واحد‌های تولیدی استان را با مصوبه کارگروه رفع موانع تولید استان رفع کرده و در غیر این صورت از کارگروه‌های ملی برای رفع این مشکلات استفاده کنیم.

در خصوص بانک‌ها قدری پیگیری جدی‌تر نیاز دارد و خیلی از مشکلات واحد‌ها را بانک‌ها توانسته اند حل کنند.

نبیل گفت: سهم صنعت در بخش منابع بانکی سهم ۴۰ درصدی است، ولی هم اینک این سهم بسیار کمتر است و باید این سهم را افزایش داد.

وی با اشاره به مشکلات واحد‌های تولیدی استان، گفت: کمبود نقدینگی، افزایش قیمت مواد اولیه، فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها از جمله مشکلات واحد‌های تولیدی هستند که اگر همراهی دستگاه‌ها و بانک‌ها نباشند نمی‌توان برای حل مشکلات اقدام کرد.

انتهای پیام/ک

نشست خبری  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار