اعزام تانکر‌های آب‌رسانی از کل کشور به خوزستان

استاندار خوزستان گفت: به دستور وزیر نیرو، تانکر‌های آب‌رسان از تمام نقاط کشور فراخوان داده می‌شوند و برای حل مشکل آب روستا‌ها به سمت خوزستان حرکت می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به مشکل آب شرب و قطع آب ۱۵ روزه در برخی روستا‌های شادگان، گفت: متوسط مصرف آب در شادگان ۹۰۰ لیتر در نظر گرفته شده، اما به برخی یک هزار و ۵۰۰ لیتر و برخی اصلاً آب داده نمی‌شود و این موضوع قابل‌قبول نیست که علت آن انشعابات غیرمجاز و مصرف غیرمجاز در روستا‌های بالادست است که برای روستا‌های پایین‌دست مشکل ایجاد کرده و این موضوع باید توسط مسئولان جلوگیری شود.

وی اذعان داشت: به دستور وزیر نیرو، تانکر‌های آب‌رسان از تمام نقاط کشور فراخوان داده می‌شوند و به سمت خوزستان برای حل مشکل آب روستا‌ها حرکت می‌کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش خروجی سد مارون به ۹۰ مترمکعب در ثانیه، عنوان کرد: از خروجی سد مارون ۳۵ مترمکعب آن برای شادگان و ۵۵ مترمکعب برای بهبهان، جایزان، قسمتی از رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و امیدیه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ورودی آب به شهرستان شادگان برای کشاورزی ۳۵ مترمکعب بر ثانیه است که باید توسط مسؤولان محلی به‌صورت عادلانه در میان تمام روستا‌های بالادست و پایین‌دست برای کشاورزی توزیع شود.

ساخت و ساز در مناطق سیل زده

شریعتی گفت: برای منازل تخریبی سیل زدگان، ۷۶ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته است که تا سقف ۲۱ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض و ۵۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به همراه سیمان و میلگرد رایگان در اختیار خسارت دیدگان قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: خوشبختانه در حال حاضر در روستای ابوشلوگ و صراخیه ساخت‌وساز منازل سیل زدگان آغاز شده است.

شریعتی در خصوص جبران خسارت کشاورزان تصریح کرد: برای پرداخت خسارت کشاورزان به‌صورت بلاعوض ۹۲۶ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شد که ۵۰ درصد آن اختصاص یافت و ۲ روز پیش نقدینگی آن وارد استان شده و از روز شنبه پرداخت بلاعوض خسارت کشاورزان سیل‌زده استان خوزستان آغاز می‌شود.

استاندار خوزستان در اداکه اظهار داشت: خسارت کشاورزان در ۲ قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض پرداخت خواهد شد که تسهیلات قرض‌الحسنه از ۱۰ روز گذشته پرداخت آن آغاز شده است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به گله‌مندی برخی روستا‌های شادگان در خصوص ارزیابی خسارت مسکن، گفت: تمام روستا‌های که نسبت به ارزیابی خسارت مسکن خود اعتراض دارند باید مورد ارزیابی دوباره قرار بگیرند و هیچ اصراری برای ساخت مسکن توسط پیمانکار دولتی وجود ندارد و هر کس که علاقه‌مند است می‌تواند خود با اعتبارات واریزی اقدام به ساخت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.