الهیار ترکمن مطرح کرد؛

شهریور؛ زمان ثبت‌نام فرهنگیان در طرح اضافه تدریس معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: متقاضیان طرح اضافه تدریس معلمان می‌توانند از شهریور درخواست خود را ثبت کنند.

ثبت‌نام فرهنگیان در طرح «اضافه تدریس معلمان» از شهریوربه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ بخشنامه «اضافه تدریس معلمان» در بهمن‌ماه سال گذشته، اظهار کرد: فرصتی معین‌شده بود تا معلمان متقاضی در حد فاصل ماه‌های بهمن و اسفند سال ۹۷، با ثبت درخواست خود از این مزیت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در مدت اعلام‌شده ۴۵ هزار نفر درخواست خود را ثبت کرده بودند که مشمول ۱۷.۵ درصد افزایش فوق‌العاده ویژه شدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: به دلیل اینکه سال تحصیلی تمام می‌شد و باید ساماندهی را بر اساس سال تحصیلی جدید انجام می‌دادیم، تصمیم گرفتیم اجرا و دریافت درخواست‌های جدید را تا شهریور به تعویق بیاندازیم.

الهیار گفت: بر اساس مفاد قرارداد «اضافه تدریس معلمان»، تمام متقاضیان از شهریور می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند تا معادل فوق‌العاده ویژه را در احکامشان اعمال کنیم.

شورای حقوق و دستمزد در جلسه ۲۷ شهریور ۹۷ به منظور جبران خدمات ناشی از افزایش ۶ ساعت تدریس موظف شاغلین مشاغل «دبیر و هنرآموز با ۳۰ ساعت تدریس در هفته» با پرداخت ۱۷.۵ درصد فوق العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در اجرای تصویب نامه سال ۹۳ هیئت وزیران موافقت کرد.

بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور، ساعات موظف هفتگی دبیران و هنرآموزان کماکان ۲۴ ساعت در هفته است.

همچنین دبیران و هنرآموزانی که تمایل دارند برای ساعت تدریس اضافی و جبران حق‌الزحمه، به جای دریافت وجوه حق‌التدریس از فوق‌العاده ویژه مورد اشاره استفاده کنند، مشمول ۳۰ ساعت تدریس در هفته خواهند شد و به منظور جبران خدمات آنان، ۱۷.۵ درصد فوق‌العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در احکام کارگزینی آن‌ها برقرار می‌شود.

در این بخشنامه به اختیاری بودن موضوع اشاره شده و در آن آمده است که به دلیل اختیاری بودن موضوع، معلمانی که از فوق‌العاده مذکور استفاده نمی‌کنند، جبران حق‌الزحمه آنان کماکان با پرداخت حق التدریس انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۲۹ ۱۵ تير ۱۳۹۸
جناب آقای ترکمن مدیران و معاونین مدارس در هفته 40ساعت ابلاغ دارند و همینطور آموزگاران مقطع ابتدایی با پنج روز در هفته تدری،جرا در حق این پست ها اجحاف می شود؟!1این طرح باید شامل این گروهها هم گردد.
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۲:۰۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
مدیران و معاونان که حق معاونت دریافت میکنند و همیشه هم توی دفتر نشسته اند...آمورگاران ابتدایی رو قبول دارم در حقشون اجحاف میشه ولی مدیر و معاونان رو نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۸
نیروی جوان استخدام کنید.