داستان جالب طراحی Ermac؛ بی احساس‌ترین شخصیت Mortal Kombat

نام شخصیت Ermac از واژه Error Macro به معنای خطای غیرعادی برگرفته شده است و آن را بی احساس‌ترین شخصیت بازی Mortal Kombat می‌دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، Ermac؛ که یکی از بی احساس‌ترین شخصیت‌های Mortal Kombat محسوب می‌شود ترکیبی از ارواح نابود شده در میان جنگ‌های Outworld است و نام آن برگرفته از "Error Macro" به معنای خطای غیرعادی است. نام شخصیت ارمک (Ermac) در واقع برگرفته از واژه "Error Macro" به معنای خطای غیرعادی است.

جالب است بدانید که در نسخه سگا و سری اول بازی مبارزات مرگبار یک باگ وجود داشت که وقتی بازیکن کاراکتر اسکورپیون رت انتخاب می‌کرد و بازی شروع می‌شد، پس از مدتی . کاراکتر اسکورپیون رنگ قرمز به خود می‌گرفت و فنون متفاوتی پیدا می کرد و همزمان با این امر پیغام خطایی روی صفحه با عنوان " خطای غیر عادی" (Error Macro) نقش می‌بست!

بیوگرافی ermac

طبق گفته‌های ادوارد بون (Ed Boon) خالق این بازی، دلیل این امر وجود یک باگ و خطا در کد نویسی‌ها بود و با وجود پخش شایعه‌هایی مبنی بر وجود کاراکتر مخفی و پنهان، برخی بازیکنان می‌دانستند که واقعا ارمک وجود ندارد، اما با این حال سازندگان بازی مبارزات مرگبار، تصمیم گرفتند که شخصیت ارمک رو شکل و توسعه بدن و در نسخه Ultimate Mortal Kombat:۳ او به عنوان یک شخصیت ثابت ظاهر شد.

Ermac  در واقع ترکیبی از ارواح نابود شده در میان جنگ‌های Outworld است، که تنها توسط امپراتور شائو کان و کشیشان سایه کنترل می‌شود و به همین دلیل، او برای اشاره به خودش از ضمیر جمع مثل «ما» (به جای من) استفاده می‌کند. وجود ارواح خالص در درون او باعث شده تا ارمک توانایی حرکت اجسام، و همچنین قابلیت سفر بین قلمرو‌ها را پیدا کند.

به این علت که ارواح به طور خالص و با تمرکز خاصی در وجود او قرار گرفته، ارمک دارای قدرت هدایت اشیا و همچینین معلق بودن و تلپورت  هست و به راحتی می‌تونه بین قلمرو‌ها مسافرت کند؛ اما با این حال در اعماق قلمرو زمین (Netherrealm) قدرت و ارواح او به طور چشمگیری تحلیل می‌رود  و ضعیف می‌شود، اما بوسیله سنگ مرموزی به نام سنگ روح (Soul Stone) که بوسیله شوجینکو (Shujinko) در نسخه دیسپشن برای وی پیدا کرد؛ ارمک می‌تواند جلوی تحلیل ارواح خودش رو بگیرد و آن ها را حفظ کند.وجود احساسات در ارمک به ندرت دیده می‌شود، اما او ثابت کرده‌است که فردی کاملا دانا و به لطف توانایی‌های تله کینزی‌اش یک مبارز بسیار مرگبار است، به طوری که قادر است همزمان با چندین دشمن مبارزه کند و فاتح میدان باشد.

پس از وقایع سه‌گانه Mortal Kombat، دیگر اشاره‌ای به او نشد تا این که او دوباره در Mortal Kombat: Deception بازگشت. در این مقطع او توسط یک شمشیرزن نابینا به نام کنشی از بند شائو کان رها شد. او پس از آن تصمیم گرفت به عنوان یک نیروی خوب فعالیت کند، که این تصمیم تا حدودی به خاطر گناهان گذشته‌ی او بود. ارمک برای اثبات خودش تصمیم گرفت تا به لیو کانگ در آزاد کردن روح دوستانش از کنترل اوناگا کمک کند.

بیوگرافی ermac


در تایم‌لاین فعلی اتفاقات مذکور رخ نداده است و پس از رویداده‌ای مورتال کمبت (۲۰۱۱) او خیلی زود تحت مالکیت شائو کان و همین طور پادشاه جرود قرار گرفت. اما به طور ضمنی اشاره شده است که ارمک پس از مرگ شائو کان دارای اراده‌ای آزاد شده و دیگر یک فرد پلید نیست، چرا که او در هنگام رویداد‌های بازی Mortal Kombat X بر خلاف فرمان شائو کان و به جای پیوستن به میلینا با اراده‌ی خودش به کوتال کان پیوست تا کوتال کان براوت‌ورلد فرمانروایی کند. در حالی که هدف ارمک در طول زمان تغییر کرده‌است، اما او همیشه به اوت‌ورلد وفادار بوده است، چه در زمان دفاع از آن در برابر تهدیدی مانند اوناگا، چه برای یافتن حاکمی مناسب برای قلمرواش!

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار