در وهله اول جنبه عبادی حج باید مورد توجه قرار گیرد

استاندار کرمان گفت: حج در وهله‌ی اول یک عمل عبادی است و نباید جنبه‌های حاشیه‌ای ما را از این هدف و عبادت دور کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان در دیدار با کارگزاران حج استان کرمان گفت: حج در وهله نخست یک عبادت است و علاوه بر آن جنبه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز دارد، اما در این زمینه باید به گونه‌ای عمل کنیم که جنبه‌های حاشیه‌ای ما را از این هدف دور نکنند.

وی به مشکلات و کمبود‌های موجود در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات و موانع موجود در داخل و خارج از کشور، آیین حج با دشواری برگزار می‌شود و این توفیق بزرگی است و با توجه به اهمیت آن هر ساله باید کیفیت کار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و با نظرخواهی از زائران و تحلیل نظرها، برنامه ریزی‌های بعدی انجام شود.

حجت الاسلام علی سازندگی مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت کرمان در این دیدار با اشاره به فرموده‌ی حضرت علی (ع) که حج برای یک مملکت پرچم و علم است، بیان داشت: در تمام کشور‌ها و ملت‌ها پرچم مایه‌ی روحیه، سرافرازی و مقاومت است و تا هر زمان این پرچم پابرجا باشد آن کشور پابرجاست.

وی با بیان اینکه امروز ایران پرچم دین اسلام است و همه همت غرب در این است که این پرچم را به زمین بیندازد و همه سعی خود را به کار بستند تا ایران را از حج رفتن منصرف کنند، گفت: هر چه با عظمت تر، باشکوه‌تر و بهتر حج را انجام بدهیم موجب سرفرازی دین، نظام و پرچم خواهد بود.

مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت کرمان با اشاره به اینکه امسال ۴۵ روحانی در قالب روحانی اول، دوم (معین) و معینه به حج اعزام می‌شوند، افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از زائران بانوان هستند، بعثه از طلبه‌های حوزه علمیه بانوانی برای همراهی با این زائران انتخاب می‌کند که امسال ۶ معینه در کاروان‌های کرمان داریم.

سازندگی با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی در بین زائران افزود: سایت زائر در اختیار زائران است و اطلاعات خوبی دارد که می‌توانند استفاده کنند و نرم افزار "زائریار" اخیرا معرفی شده که زائران با نصب روی تلفن همراه می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند و موقعیت آن‌ها را نیز در مکه و مدینه نشان می‌دهد.

محمود عرب‌نژاد مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۲۰ زائر از استان کرمان امسال به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد گفت: حج امسال با شعار (حج، خودسازی، تمدن اسلامی) برگزار می‌شود.

وی افزود: در استان کرمان اولین کاروان ۲۹ تیر اعزام می‌شود و تا ۳ مرداد ا دامه دارد و بازگشت این زائران ۹ شهریور تا ۱۴ شهریور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طول سفر زائران استان کرمان ۴۱ تا ۴۳ روز خواهد بود، گفت: پیشنهاد شده زائران بخشی از مراسم ولیمه خود را برای کمک به سیل زدگان اختصاص بدهند که استقبال خوبی نیز از این پشینهاد صورت گرفته و در خرید سوغات با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از کالای ایرانی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تفاهم کردیم که تعدادی از فروشگاه‌های استان با تخفیف ویژه به زائران کالا ارائه دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان این مطلب که نخستین گروه اعزامی به عربستان ویزا‌های آن‌ها به صورت الکترونیکی صادر شده است بیان داشت: همکاران ستادی ما ۱۳ تیرماه به عربستان اعزام شده که مقدمات کار را آماده کنند و خوشبختانه مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.

عرب نژاد گفت: وقوف زائران در مدینه کم است و پرواز‌های امسال به عربستان صرفا با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

نخستین گروه اعزامی به عربستان ویزا‌های آن‌ها به صورت الکترونیکی صادر شده

برچسب ها: حج98 ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.