سوء استفاده فیشر‌ها از سایت حمایت غذایی خانوار

رئیس پلیس فتا مرکز استان کرمان گفت:اخیرا عده‌ای با سوء استفاده فیشر‌ها از سایت حمایت غذایی خانواراقدام به سود جویی میکنند که شهروندان باید هوشیار باشند.

سوء استفاده فیشر‌ها از سایت حمایت غذایی خانواربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سرهنگ یادگارنژاد، رییس پلیس فتا کرمان گفت: اخیرا سودجویان با طراحی سایت جعلی سبد حمایت غذایی خانوار مردم را گول می زنند.

وی افزود: با ارسال پیامک‌هایی با مظنون" آخرین مهلت ثبت نام سبد حمایت غذایی خانوار برای ثبت نام به سایت sabadyari.com مراجعه کنید" که با ورود به سایت مذکور و دریافت مبلغ ۲۰ هزار ریال به عنوان هزینه کارمزد، قصد به سرقت بردن اطلاعات بانکی شهروندان را دارند.

سرهنگ یادگارنژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه سایت foodss.mcls.gov.ir متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، کلاهبرداران با جعل این سایت و هدایت کاربران به درگاه پرداخت جعلی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

وی تصریح کرد: این شگرد مجرمانه فیشینگ نام دارد که به شهروندان توصیه می‌شود در صورت مواجهه با سایت‌های مشکوک به فیشینگ ابتدا آدرس اینترنتی این سایت را بررسی کنند که با آدرس اینترنتی اعلامی از مراجع رسمی مغایرت نداشته و درگاه‌های بانکی متصل به این پایگاه‌ها با استفاده از پروتکل https و گواهینامه ssl امن شده باشند.

وی گفت: آدرس سایت پلیس فتا جهت راهنمایی بیشتر www.cyberpolice.ir است.
انتهای پیام/ح

کلاهبرداری با بهانه سبد خانوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار