۵۱ مهاجر در مرز مکزیک با آمریکا بازداشت شدند

وزارت امنیت مکزیک اعلام کرد­ نیرو‌های امنیتی این کشور­ ۵۱ مهاجر غیرقانونی را که قصد ورود به آمریکا داشتند، بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امنیت مکزیک روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد­ نیرو‌های امنیتی این کشور­ ۵۱ مهاجر غیرقانونی را که با یک کامیون در ایالت ساکاتکاس در شمال این کشور تردد می‌کردند، بازداشت کردند.

طبق بیانیه وزارت امنیت مکزیک، بازداشت این گروه مهاجر غیرقانونی در منطقه کانسپشن دل اورو و زمانی اتفاق افتاد که نیرو‌های امنیتی با استفاده از دستگاه اشعه ایکس متوجه حضور چندین نفر در کامیون شدند.

۵۱ مهاجر غیرقانونی از جمله بیست و یک فرد خردسال که از کشور‌های گواتمالا، هندوراس، السالوادور، نیکاراگوئه و اکوادور بودند در این کامیون پنهان شده بودند.

وزارت امنیت مکزیک افزود­ مهاجران غیرقانونی پس از معاینات پزشکی اولیه در اختیار موسسه ملی مهاجران مکزیک قرار گرفتند تا ملیت و هویت آن‌ها مشخص شود. در مرحله بعد آن‌ها توصیه‌های لازم را برای بازگشت به کشورهایشان دریافت خواهند کرد.

در این عملیات نیرو‌های پلیس مکزیک راننده کامیون را که مسئولیت انتقال مهاجران غیرقانونی را بر عهده گرفته بود، ­بازداشت کردند و نزدیک به ۱۲ هزار دلار پول نقدی را که او همراه داشت ضبط کردند. ­راننده بازداشت شده و پول نقد کشف شده در اختیار دادستانی مکزیک قرار گرفتند.

از اکتبر گذشته شمار مهاجران غیرقانونی که از خاک مکزیک برای رفتن به آمریکا استفاده می‌کنند به شدت افزایش یافته و همین مسئله تنش‌هایی میان آمریکا و همسایه جنوبی اش به وجود آورده است.

ماه گذشته آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، به علت تهدید تحریم‌های تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قبول کرد که سیاست مهاجرت کشورش را به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا تشدید کند. دولت مکزیک در­ همین راستا بیش از بیست و یک هزار نیروی امنیتی در مرز‌های خود مستقر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار