محصولات با کیفیت ایرانی با برند اروپایی به بازارهای روسیه می‌رسد

رئیس مجلس ایالت پنزا روسیه بیان کرد: محصولات با کیفیت ایرانی امروز در بازارهای روسیه با برندهای اروپایی عرضه می‌شود.

سفر هیات تجاری از ایالت پنزا روسیه به قزوینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در نشست هیات سه نفره تجاری از استان پنزا روسیه با مدیران استان مطرح شد که مالکان شهرک صنعتی در ایالت پنزا قصد دارند تا در این شهرک به صورت رایگان برای تولید کنندگان و بازرگانان ایرانی به منظور عرضه کالا‌های ایرانی نمایشگاه دائمی راه اندازی کنند.

میخائلی ایسیس امشب در نشست مشترک با مسئولان اقتصادی استان قزوین که با حضور «ایگور میخاییل دیکو» مدیرعامل شهرک صنعتی ایالت پنزا، «میخاییل ایسیس» رییس مجلس و نماینده دولت در حل مشکلات تولیدی این ایالت و «محمد پویا» مالک ۴۹ درصد شهر صنعتی ایالت پنزا، مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی استان قزوین و مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری برگزار شد، اظهار داشت: روابط ایران و روسیه یکی از قدیمی‌ترین روابط تجاری در جهان است و در دهه‌های گذشته قزوین نیز توانسته در این روابط سهم خود را به خوبی ایفا کند.

وی گفت: واحد‌های صنعتی ایران در برخی از صنایع امروز جزو برترین‌ها هستند، اما متاسفانه به دلیل عدم ارائه مناسب در بازار‌های جهانی امروز محصولات ایرانی با برند و بسته بندی کشور‌های اروپایی به روسیه و سایر کشور‌ها می‌رسد.

نماینده دولت روسیه در حل مشکلات تولیدی این کشور گفت: مبادلات تجاری بین دو کشور می‌تواند بازار‌های سودآوری برای فعالین صنعتی در ایران و این ایالت ایجاد کند و همچنین سبب تعاملات فرهنگی و صنعتی گسترده بین دو کشور شود.

ایسیس افزود: ایالت پنزا در بین کشور‌های اروپایی به ایالت جراحی قلب معروف است و در این خصوص می‌توان از ظرفیت واحد‌های تولیدی استان قزوین در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و سایر تولیدات استفاده کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: صنایع فلزی و پزشکی استان قزوین می‌تواند به راحتی راه خود را در بین بازار‌های محصولات گسترده در این حوزه باز نماید.

رییس مجلس ایالت پنزا از حضور گسترده تولیدکنندگان چینی در بازار‌های روسیه خبر داد و عنوان کرد: روسیه این امکان را دارد تا زمینه ایجاد بازار‌های دائمی برای محصولات استان قزوین و کشور ایران فراهم کند.

ایسیس تصریح داشت: فاصله مناسب بین ایالت پنزا و قزوین و همچنین قراگیری هر دو شهر در مرکز کشور‌های خود می‌تواند تبادلات تجاری بین دو کشور را رونق دهد.

 

پویا مالک گفت: این شهرک ۶۰ هکتار فضا دارد و دارای امکانات زیر ساختی مانند آب، برق و سوله است که بخشی از آن برای برپایی نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار بازگانان ایرانی قرار خواهد گرفت.

پویا افزود:، اما این شرکت در بخشی از فروش محصولات نیز شریک خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای آنکه بتوان در بازار روسیه موفق بود باید به نحوه مدیریت و نوع بسته بندی‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

بخشنده مشاور اقتصادی استاندار هم در این جلسه با بیان اینکه استان قزوین یک موقعیت مناسب برای سرمایه گذاری روسیه است، گفت: بازرگانان این کشور می‌توانند کالا‌های خود را در استان قزوین بسته بندی و به کشور‌های عراق و افغانستان ارسال کنند.

بخشنده افزود: فاصله استان قزوین با مرز عراق کمتر از ۸ ساعت است که این موضوع یک مزیت برای سرمایه گذاران روسیه است.

وی اضافه کرد: در صورت سرمایه گذاری ما مشکلات گمرکی بازرگانان روسیه را در ایران حل خواهیم کرد.

مشاور اقتصادی استاندار گفت: در واردات مواد غذایی به ویژه برای طیور و دام زمینه همکاری بین استان قزوین و ایالت پنزا وجود دارد.

بخشننده افزود: استان قزوین یکی از ۵ استان صنعتی کشور است که در صورت سرمایه گذاری هم برای وارد کننده و هم صادر کننده سود آور است.

وی تاکید کرد: در سرمایه گذاری‌ها باید قوانین دو کشور لحاظ شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این نشست گفت: ۳۵ درصد از کالا‌های استان قزوین به روسیه و کشور‌های اطراف دریای خزر ارسال می‌شود وما در زمینه صنعت و کشاورزی به ویژه انگور و کشمش آماده همکاری هستیم.

کبیری افزود: ۲۳۰ بازرگان در استان فعالیت دارند که برای شروع همکاری می‌توان بخشی از آن‌ها از شهرک صنعتی در ایالت پنزا بازدید کنند.

مرتضی علیخانی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین هم در این نشست گفت: سهم استان قزوین از تولیدات ناخالص کشور یک و هفت دهم درصد است.

علیخانی افزود: استان قزوین دارای یک شهر و ۱۵ شهر ک صنعتی است که در آن‌ها ۳ هزار و ۹۴۹ واحد صنعتی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: استان قزوین دارای هزار و ۲۹۰ محصول از جمله شیمیایی، شوینده، لوازم خانگی، قطعات خودرو و کاشی و سرامیک است.

علیخانی افزود: استان قزوین تنها تولید کننده چرخ خیاطی کاچیران در ایران است.

وی اضافه کرد: همچنین استان قزوین بزرگترین تولید کننده مخازن سی ان جی در کشور است و رتبه اول در تولید شیشه دارو و رتبه سوم در تولید صنایع سرامیک و کاشی را دارد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: استان قزوین دارای هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع کشاورزی و ۷۱ هزار باغ است.

علیخانی افزود: استان قزوین در زمینه گردشگری هم هزار و ۳۰۰ اثر تاریخی ثبت شده دارد.

وی اضافه کرد: استان قزوین در مجموع ۹۹ عنوان فرصت سرمایه گذاری دارد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: پارسال ۶۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مصوب که از این میزان ۲۶ میلیون دلار وارد استان شد.

علیخانی افزود: در سه ماه نخست امسال هم ۳۴۳ هزار دلار سرمایه گذایری مصوب داشتیم که از این میزان ۱/۱۶ میلین دلار سرمایه وارد شده است.

وی اضافه کرد: ۱۹ کشور سرمایه فرست و ۵۴ طرح سرمایه گذاری خارجی داریم.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت:پارسال ۶۴۷ میلیون دلار از استان قزوین کالا صادر و ۶۲۶ میلیون دلار هم کالا وارد شد.

انتهای پیام/ک

نشست مدیران استان قزوین با یک هیات سه نفره از استان پنزا روسیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار