کارخانه: تیم ملی در مرحله دوم لیگ ملت‌های والیبال سرعتی عمل نکرد/ پرسپولیسی هستم/ فرهاد و فرزاد مجیدی برای تمرین والیبال پیش من می‌آمدند

کارخانه: تیم ملی در مرحله دوم لیگ ملت‌های والیبال سرعتی عمل نکرد/ پرسپولیسی هستم/ فرهاد و فرزاد مجیدی برای تمرین والیبال پیش من می‌آمدندبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کارخانه سرمربی سابق تیم ملی والیبال درباره حذف تیم ملی والیبال از مسابقات لیگ ملت‌ها بیان کرد: ورزش قهرمانی اوج و فرود زیادی دارد. تیم ملی والیبال ایران کارنامه درخشانی دارد و در بین ۱۶ تیم برتر به عنوان تیم دوم وارد مرحله دوم شدیم. ایران هر ۲ بازی را در مرحله دوم فینال لیگ ملت‌های والیبال را باخت، اما باید در یاد داشته باشیم که ۶ تیم حاضر در فینال، برترین‌های والیبال جهان هستند و بالاتر از سطح والیبال ما در این رقابت اوت شدند. ما در مرحله اول مسابقات عملکرد بسیار خوبی داشتیم، در مرحله دوم مقابل لهستان در ست اول به خوبی ظاهر شدیم و بی نقص بازی کردیم، اما استراتژی تیم باید در ست دوم به بعد تغییر می‌کرد. بیشتر بازی به عهده‌ی امیر غفور و فیاضی بود و کمتر سرعتی عمل کردیم. در ست دوم باید بیشتر به کار سرعت می‌دادیم.

او گفت: تیم برزیل هم بازی اول را به لهستان باخته بود. به هر حال باید فکر آینده را کرد و مهمترین موضوع آن است که ظرفیت والیبال ما بالاتر از این است. ایتالیا که ۸ سال قهرمان بوده امسال با تیم جوانش آمده بود. ما هم اگر تیم ششم شویم مبلغی به ما می‌دهند و این پشتوانه تیم خواهد بود.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال افزود: وقتی قرار است حریف تیم‌های بزرگ دنیا شد باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. کادر فنی ما باید از تمام تجربیات استفاده می‌کرد. داوری سرپرست فداسیون والیبال قرار بود به این مسابقات برود و حضور او می‌توانست تاثیرگذار باشد، اما نبود او یک خلا بود. اگر می‌خواهیم بمانیم و به جایگاه بالاتر صعود کنیم باید کار‌های سخت انجام دهیم. ما در سرویس‌های پرشی و با شتاب بالا نسبت به تیم‌های دیگر ضعف داریم. اگر بتوانیم ظرفیت بازیکنان را به این سرعت و شدت برسانیم، موفق‌تر خواهیم شد.

او در ادامه عنوان کرد: اگر روزی یک درصد پیشرفت کردیم در سال ۳۶۵ درصد پیشرفت خواهیم کرد. ما ۱۶ بازی را با یک شیوه جلو بردیم و دستمان برای حرفیان رو شده بود. معروف، موسوی، غفور، فیاضی و حضرت پور سرمایه‌های والیبال هستند و ۵۰ سال زمان می‌برد که دوباره بازیکنانی مثل سعید معروف و محمد موسوی شکل بگیرند. این همه هزینه شده تا آن‌ها به تکامل برسند و نمی‌شود به راحتی آن‌ها را کنار زد. البته اگر پشتوانه ما قوی‌تر بود اوضاع کنونی فرق می‌کرد. وقتی می‌بینیم حریف ۷ امتیاز پشت سر هم می‌گیرد باید جلوی او را بگیریم نه اینکه با همان شیوه قبلی جلو برویم.

انتخابی المپیک سخت‌تر از مسابقات المپیک است

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ادامه داد: مردم ما آنقدر فهیم هستند و خاطرات خوبی از والیبال دارند که با بینش خوب تحلیل و درک می‌کنند. مسابقات قهرمانی آسیا را در تهران با تیم جوانان هم می‌توانیم قهرمان شویم اگر نشویم هم کسی ایراد نمی‌گیرد. بهتر است انرژی بازیکنانمان را برای بازی‌های حساس‌تر و مهم ذخیره کنیم. قهرمانی آسیا یک امتیاز و المپیک ۱۰ امتیاز دارد. انتخابی بازی‌های المپیک سخت‌تر از خود المپیک است. ما همواره با تیم‌های قدرتی راحت‌تر هستیم و دفاعمان عملکرد بهتری دارد. تیم جوانان و امید و نوجوانان خوبی داریم و چرخه خوبی جریان دارد که امیدوارم آینده والیبال ایران تضمین شده باشد.

او درباره علاقمندی اش به فوتبال گفت: من خودم فوتبالی بودم و از ورامین که اهل آنجا هستم فوتبال را آغاز کردم. همچنین در کنار فوتبال بسکتبالیست هم بودم. ۱۹۰ قدم بود و ۸۵ سانت هم می‌پریدم و در فوتبال موفق بودم. من پرسپولیسی هستم، اما فرهاد و فرزاد مجیدی پیش من تمرین والیبال می‌آمدند و من آن‌ها را به سمت فوتبال هدایت کردم که خداراشکر موفق شدند. فرهاد مجیدی یکی از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های ایران است. همچنین موسوی، محمودی، شفیعی و قائمی پرسپولیسی هستند و معروف استقلالی است.


بیشتر بخوانید:

تمجید فدراسیون جهانی والیبال از کاپیتان تیم ملی ایران

امیر غفور امتیاز آورترین بازیکن ایران برابر لهستان

معروف:لیگ ملت‌های والیبال قابل پیش بینی نیست/ می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار