رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود:

بزرگترین مرکز چاپ دیجیتال استان سمنان در شاهرود راه اندازی می‌شود

رضا مهدیان گفت: بزرگترین مرکز چاپ دیجیتال استان سمنان در شاهرود راه اندازی شده و مشکلات چاپ نشریات برطرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رضا مهدیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود دارای ۱۲ نشریه هفتگی و ماهنامه است که برخی از آن‌ها امور چاپ خود را در استان‌های اطراف انجام می‌دهند،گفت: بزرگترین مرکز چاپ دیجیتال استان سمنان در شاهرود راه اندازی شده و مشکلات چاپ نشریات برطرف می‌شود.

وی فروش تولیدات هنری را یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان فرهنگی عنوان کرد و یادآورشد: باید با ارائه راهکار‌های مناسب دغدغه فروش در این حوزه رفع شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان شاهرود همکاری همه نهاد‌ها نیاز است، خاطرنشان کرد: ایجاد دانشکده هنر و هنرستان هنر‌های زیبا در آینده نزدیک پیگیری می‌شود.

وی گفت: از آغاز تابستان، ۱۰۲ پایگاه برای غنی سازی مناسب اوقات فراغت دانش آموزان در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، برگزاری شانزدهمین نمایشگاه استانی کتاب به میزبانی شاهرود، برگزاری هفدهمین آزمون قرآن و عترت به صورت سراسری با حضور ۲ هزار و ۷۳۶ نفر و کسب رتبه اول در کشور را از موفقیت‌های کسب شده در چند ماه گذشته اعلام کرد.

وی رونمایی از پنج کتاب در سال ۹۷ به منظور ترویج فرهنگ مطالعه را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در آینده نزدیک از چهار کتاب دیگر که توسط نویسندگان شاهرودی تألیف شده، رونمایی می‌شود.

مهدیان تصریح کرد: ۲۷ عنوان کتاب نویسندگان شاهرودی به مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال خریداری و توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ انجمن فرهنگی هنری، ۲۰ آموزشگاه آزاد هنری و یک آموزشگاه موسیقی در حوزه هنری در شهرستان شاهرود فعالیت دارند، ابراز داشت: ۹ مؤسسه قرآنی و ۶۸ کانون فرهنگی هنری در حوزه قرآنی کار می‌کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مورد غفلت قرار گرفته بیان کرد: اگر این ظرفیت حمایت شود می‌توان ادعا کرد فعالیت ارشاد را به روستا‌ها برده ایم.

مهدیان برپایی میز خدمت در پنج نقطه محروم شهرستان، همکاری در لیگ کتابخوان، برگزاری کارگاه‌های هنری، پیگیری نماد جامع فرهنگی برای شهرستان، برگزاری کلاس‌های قرآن و عترت و رونمایی از چندکتاب را از جمله فعالیت‌های این اداره عنوان کرد.

انتهای پیام / م

 فروش تولیدات هنری یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان فرهنگی شهرستان شاهرود است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار