سند تحول راهبردی کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد کشور رونمایی شد

ششمین شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و در آن از سند تحول راهبردی این ستاد رونمایی شد. انتهای پیام/

به گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و در آن از سند تحول راهبردی این ستاد با چشم‌انداز ۱۴۱۴ رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امسال بیست و هفت سال از راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور می گذرد و این ستاد تلاش می کند فعالیت های فرهنگی و هنری اش رنگ و بوی الهی داشته باشد.

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از مراکزی است که در گام ها و اقدامات اسلامی و دینی نقش موثری در کشور دارد.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به سامانه اوقات فراغت این ستاد گفت: سامانه ای را در استان لرستان با عنوان اوقات فراغت طراحی کرده ایم که در قالب سامانه بچه های مسجد راه اندازی شده  و شعار آن اخلاق، نشاط و معنویت است.

وی افزود: این سامانه با رویکرد محله محور، خانواده بنیاد، مسجد پایه و نشاط اجتماعی راه اندازی شده است و تاکنون ٤٨هزار فعالیت در آن ثبت شده است.

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: علاقه مندان در این سامانه می توانند فعالیت های خود را در ٦ عرصه قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، فعالیت های هنری، شبکه سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و فعالیت های اجتماعی ثبت نام کنند.

وی افزود: با توجه به رویکرد کودک و نوجوان، این سامانه بر اساس آمار به دست آمده تاکنون بیشترین فعالیت های ثبت شده در عرصه مخاطب کودک و نوجوان است.

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: بین گروه سنی ٧ تا ١٤ سال ١٨ هزار، گروه سنی ١٤ تا ٢١ سال ١٤هزار و ١٨٧، گروه سنی ٢١ تا ٤٠ سال ٨٩٣١ و بالای ٤٠ سال ٢١٧٩ ثبت داشته ایم.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه گزارشی از نحوه چگونگی حمایت از کانون های فرهنگی  هنری مساجد در کشور ارائه داد.

در این جلسه دو آیین نامه انتخاب و انتصاب مدیران استانی کانون ها و ساماندهی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد بررسی و حاضرین نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه داده اند.

سند چشم‌انداز ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای افق سال ۱۴۱۴ ترسیم و در یک برنامه‌ریزی سه ساله و در قالب هفت بسته برنامه‌ای و ٢٩ اقدام تدوین شده است.

خانواده محوری، مسجد پایه‌ای، ارتباط سالم در فضای مجازی و توجه به بانوان و ... در این سند اصل است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ارشاد ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار