گزارش/

نمایشگاه «ساخت داخل» فرصتی طلایی برای رسیدن به رونق تولید

عالی نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید را قدمی ارزشمند برای رسیدن به خودکفایی کشور دانست.

نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید راهی برای رسیدن به خودکفایی کشوربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، باتوجه به نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان رونق تولید، گویی همگان به تلاش برای تحقق رونق تولید در کشور فراخوانده شدند و در این راه همه دستگاه های اجرایی باید گام های مثبتی را برای تحقق این موضوع بردارند چرا که  توجه به تولیدات ملی، حل مشکلات معیشی و بیکاری و ارتقای ارزش پول ملی را می توان از اثرات رونق تولید دانست.

کشور در شرایط فعلی نیاز به فعال شدن ظرفیت های خالی بخش تولید دارد و نهضت تعمیق ساخت داخل باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، که از این رو می توان نمایشگاه را فرصتی برای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی دانست تا بتوانند گامی بلند برای بومی سازی صنایع بردارند.

لزوم سرعت بخشیدن به توسعه تولیدات داخلی

محمد باقر عالی رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت‌ مناسبی برای تعمیق ساخت داخل است.  این آوردگاه ملی زمینه را برای مذاکرات چند جانبه میان تقاضا کنندگان  صنعت لوازم خانگی، صنایع معدنی، خودرو و قطعات، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، مخابرات و صنایع دریایی با بخش  مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها و  شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و ... فراهم می کند تا بتواند با این روند مشکلات پیش روی تولید را حل کند.

وی گفت: نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید قدم ارزشمندی برای رسیدن به خودکفایی است چرا که قطعات و ملزومات مورد نیاز جهت داخلی سازی توسط شرکت‌های سازنده ایرانی در این نمایشگاه معرفی و اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید: ضرورت ایجاد صندوق‌های مالی تخصصی در بخش تولید


عالی افزود: توسعه و عمق بخشیدن به تولیدات داخلی باید با سرعت و برنامه های ویژی ای دنبال شود تا نیاز تولیدکنندگان و موانع تولید رفع شود.

رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه ایران پهناور، ظرفیت های خوبی در تولید را داراست، تصریح کرد: کشورمان از لحاظ نیروی انسانی متخصص و توانمند یکی از قدرت های اول جهان محسوب می شود و با توجه به موضوعات مطرح شده و همچنین تلاش های مکرر می توان جایگاه تولیدات ایرانی را متحول کرد.

نمایشگاه عاملی محرک برای روی آوردن به تولیدات داخل

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به تاثیرگذاری نمایشگاه بر شرایط اقتصادی کشور گفت: موقعیتی که امروز در مقابل تولید قرار دارد در ده سال گذشته وجود نداشته است و صنعت گران کشور از این فرصت باید استفاده های لازم را ببرند. امروز مشکلاتی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد و اگر دولت با جلوگیری از خروج ارز ۴۲۰۰ تومانی، که همانند خونی در رگ‌های مملکت است آن را به این سمت تزریق کند، علاوه بر اینکه به تقویت داخلی‌سازی کمک کرده می تواند مانع خروج ارز از کشور شده و رونق را در تولید پرورش دهد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: نمایشگاه صنایع نقشی تهییجی، اقناعی و اطلاع‌رسانی دارد. این نمایشگاه در واقع عاملی محرک برای این است که بیشتر به ساخت داخل روی بیاوریم و تولیدکننده‌ها و تامین‌کننده‌ها به ساخت محصولات داخلی ترغیب شوند تا از این رو به عمق ارزش محصولات داخلی پی ببرند.

تولیدکننده‌های داخلی به دنبال داخلی سازی هستند

غزنوی ادامه داد: مکانیسم بازار این‌گونه است که وقتی یک قطعه‌ساز چیزی را تولید می‌کند خودش دنبال مشتری می‌گردد و آن را پیدا می‌کند، اما زمانی که نمایشگاه برگزار می‌شود، این فرایند را ترغیب و تهییج می‌کند. نمایشگاه سبب افزایش مشارکت می شود تا ملزومات مورد نظر تولیدکننده از داخل تامین شود.

وی ادامه داد: تولیدکننده‌های داخلی با افزایش نرخ ارز، انگیزه‌ای برای تامین کالا یا قطعه مورد نظرشان را از خارج از کشور ندارند و به دنبال این هستند که بتوانند این تا حد امکان به داخلی سازی روی آورند و از محصولات ایرانی استفاده کنند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در پایان تصریح کرد: امیدواریم نمایشگاه شرایطی را فراهم کند که قطعه‌سازان کیفیت محصولاتشان را افزایش داده و همان کالای مورد نظر تولیدکننده‌های نهایی را با همان کیفیت و همان مشخصات تولید کنند.

انتهای پیام/

ایران از لحاظ نیروی انسانی متخصص یکی از قدرت های اول جهان است

 

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۹:۵۷ ۲۸ تير ۱۳۹۸
با این مدیریت پیر از نظر فکر چشمم آب نمی خورد باید جهاد تولید راه انداخت اینها نمی توانند چون اول به فکر میزشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۲۷ تير ۱۳۹۸
بعد از اینهمه سال اقدام خوبیه اما چرا اینقدر دیر !؟ اینم رهبر توصیه کرد وگرنه دولت تو این فکرا نبود و نیست .
آخرین اخبار