مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:

تاکید بر الزام مطالعات بستر خاک و ژئوتکنیک قبل از صدور پروانه ساختمانی

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت:مطالعات بستر خاک و ژئوتکنیک قبل از صدور پروانه ساختمانی و تصویب طرح‌های توسعه الزامی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان در حاشیه جلسه‌ای که در خصوص بررسی مشکل نشست ساختمان‌های منطقه یازده شهر محمدیه و با حضور مسولین نظام مهندسی، راه و شهرسازی و شهرداری تشکیل شد، گفت: در سال‌های اخیر مشکل نشست ساختمان‌ها در بافت فرسوده و حتی برخی نقاط بکر در سطح استان با روند رو به رشدی پدیدار شده است که عواقب سوء و گا‌ها فاجعه باری را در پی خواهد داشت.

مهدیخانی ادامه داد: وجود خاک دستی سست و گا‌ها نخاله‌های ساختمانی در زیر پی ساختمان‌ها موجب کاهش شدید مقاومت ساختمان، نشست و حتی ریزش و تخریب ساختمان می‌شود.

وی افزود: این مشکلات عمده با تدابیر ساده عملی قابل پیشگیری هستند که یکی از سهل الوصول‌ترین راهها، حفر چاه‌های کوچکی است که به عنوان چاه آب باران در ساختمان‌ها ایجاد می‌شوند و اگر این چاه‌ها قبل از طراحی ساختمان حفر شوند اطلاعات بسیار خوب و کاربردی از نوع خاک و عمق پی را بدست خواهند داد.

مهدیخانی اظهار داشت: در اجرای طرح‌های توسعه شهر نیز مطالعات ژئوتکنیک تفصیلی برای شناخت پروفیل‌های خاک، مقاومت و شتاب لرزه‌ای در هنگام زلزله از اولویت‌های ساخت و ساز است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

بررسی مشکل نشست ساختمان‌های منطقه یازده شهر محمدیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار