پیشنهاد دولت ونزوئلا به مخالفان برای مذاکرات صلح پایدار

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد به مخالفان این کشور پیشنهاد تداوم مذاکرات به منظور دستیابی به صلح ارائه شده است.

پیشنهاد دولت ونزوئلا به مخالفان برای مذاکرات صلح پایداربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت دولت در آخرین دور مذاکرات در باربادوس به مخالفان پیشنهاد داده تا به منظور دستیابی به صلح تداوم این مذاکرات حفظ شود.

مادورو در نشستی با اعضای حزب سوسیالیست ونزوئلا گفت دیروز هیأت مذاکره کنندگان از دور دوم مذاکرات در باربادوس بازگشتند. پیشنهاد اصلی ما این است که جایگاهی برای گفتگو با مخالفان برای پیگیری صلح ایجاد شود.

اوایل ماه میلادی جاری مقامات ونزوئلا اعلام کردند دولت و مخالفان با مذاکرات صلح پایدار موافقت کردند. نمایندگان دولت  ونزوئلا و مخالفان این کشور روز پنج شنبه اعلام کردند در مذاکرات خود در جزیره باربادوس برای حل و فصل بحران این کشور پیشرفت داشتند. دو طرف پس از چهار روز مذاکره با انتشار بیانیه‌ای کوتاه و جداگانه اعلام کردند مذاکرات ادامه می‌یابد. در این بیانیه به پایان یافتن این دور از مذاکرات اشاره‌ای نشد. هر دو طرف متعهد شدند در مورد این مذاکرات که با وساطت نروژ برگزار شد محتاط باشند. نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان اخیرا با میانجی‌گری نروژ در کشور باربادوس، گفتگو‌ها را آغاز کردند.

بحران اخیر ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی (اوایل بهمن ۹۷) پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی نیکلاس مادورو اعلام کرده‌اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند، اما به اذعان رسانه‌های آمریکایی، تاکنون همه طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار