سلیمی طی تذکری در صحن علنی:

دولت نباید بودجه یک ارگان را گروگان بگیرد/ وزارت خارجه اقدام لازم را برای آزادی دانشمند ایرانی انجام دهد

نماینده مردم محلات گفت: دولت نباید بر اساس اختلاف سلایق بودجه یک دستگاه را گروگان بگیرد و در مقابل بخش‌های دیگر را فربه کند.

دولت نباید بودجه یک ارگان را گروگان بگیرد/ وزارت امور خارجه اقدامات لازم را برای آزادی دانشمند ایرانی انجام دهدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز مجلس طی اخطار قانون اساسی گفت: بر اساس اصل ۵۲ قانون اساسی بودجه کشور مشخص است و پس از تصویب مجلس عملکرد اجرای بودجه باید بر اساس مصوبه مجلس باشد.

وی افزود: متأسفانه سال گذشته بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشوری دولت ۷۰ درصد از بودجه انحراف داشته و به آن عمل نکرده است در حالی که باید مو به مو مصوبات مجلس را اجرایی می‌کرد.

نماینده مردم محلات تصریح کرد: دولت نباید بر اساس سلایق گاهی اوقات بودجه یک دستگاه را گروگان بگیرد و در مقابل بخش دیگری را فربه کند.

سلیمی ادامه داد: اکنون مسائلی درباره صدا و سیما مطرح شده و حرف ما این است که دولت نباید به صراحت اعلام کند که بودجه صدا و سیما را کاهش می‌دهد چرا که این اقدام مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی و مصوبه مجلس است.

نماینده مردم محلات افزود: اکنون ۱۰ ماه از دستگیری دانشمند ایرانی که به دعوت یک مؤسسه به آمریکا سفر کرد می‌گذرد، لذا وزارت امور خارجه باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی در پایان گفت: تاکنون قیمت دلار پایین آمده است، اما متأسفانه قیمت دیگر اجناس پایین نمی‌آید.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار