واریز ماهانه بیش از ۲۶ میلیاردتومان مستمری به مددجویان گیلانی

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: ماهانه ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: ماهانه ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به خانوار‌های تحت پوشش مددجویان کمیته امداد استان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه، درحال حاضر ۱۱۵ هزار و ۱۴۸ خانوار در گیلان تحت حمایت این نهاد حمایتی- امدادی هستند، افزود: توانمندسازی مددجویان یکی از اهداف مهم کمیته امداد است و برای تحقق هر چه بیشتر این هدف، افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ها میان مددجویان و پرداخت حق بیمه اجتماعی آن‌ها با مشارکت آنان و کمیته امداد در حال اجرا است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، بهره مندی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی گیلان از مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی و درمان اشاره کرد و گفت: خدمات بیمه تأمین اجتماعی در حال حاضر شامل بیمه مشمولان طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد است.

اهرابی، بیمه زنان سرپرست خانوار شهری در قالب صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر را از دیگر خدمات بیمه تأمین اجتماعی دانست و افزود: حمایت مستمر و مؤثر از مددجویان تحت پوشش به‌ویژه در بحث تأمین اجتماعی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

وی گفت: در ۳ ماهه نخست امسال ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان حق بیمه برای ۵ هزار و ۱۱۲ نفر از مددجویان به سازمان تأمین اجتماعی استان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، از انعقاد تفاهم نامه دو جانبه میان کمیته امداد و سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این توافق، با پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه و شرایط سنی ۵۵ سال، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد می‌توانند از مزایای مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

پرداخت ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد

برچسب ها: کمیته امداد ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.