توسعه تولید در فضای رقابتی رخ می‌دهد

نماینده، ولی فقیه در گیلان به نبود وحدت رویه و همگرایی برای رسیدن تعالی استان اشاره کرد و گفت: واحد‌های تولیدی ورشکسته استان را فعال کنید، زیرا اگر این واحد‌ها احیا شوند کارگران و نیرو‌های بخش تولید بر می‌گردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار رئیس، معاونان، روسای ستادی و اداره‌ها و همچنین اعضای شورای صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: هفته صنعت، معدن و تجارت را به زحمتکشان این عرصه‌ها تبریک می‌گویم.
وی به مشکلات در عرصه صنعت، معدن و تجارت گیلان اشاره کرد و افزود: وحدت رویه و همگرایی در رسیدن به تعالی گیلان در استان وجود ندارد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه قوانین مصوب از سال ۱۳۴۱ معضلی برای انفال و منابع طبیعی گیلان شده است، اظهار کرد: گاهی مواقع به قوانین مذکور استناد می‌شود که مبنای حقوقی و عقلانی ندارد و این امر بلایی برای استان شده است.
آیت الله فلاحتی، خواستار همگرایی محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی، استانداری و دستگاه قضا برای اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی در گیلان شد و بیان کرد: دانشگاه یک موقعیت سیال علمی است و وزارت صمت برای پیشبرد اهداف خود باید از آن استفاده کند.
وی، همکاری با محیط زیست و دستگاه قضا در برطرف کردن بسیاری از مشکلات صنعت گیلان را تاثیرگذار ذکر کرد و گفت: متولیان امر باید تلاش کنند تا سرمایه گذاران وارد استان شوند.
نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کوه خواران، دشت خواران، جنگل خواران و دریاخواران مانع تولید در استان هستند، خاطرنشان کرد: مجوزی که برای اجرای پروژه‌ها صادر می‌شود باید دارای وحدت رویه باشد.
آیت الله فلاحتی با ابراز خرسندی از روند روبه بهبود واحد‌های تولیدی گیلان در پایان سال ۹۷ و سال جاری، یادآور شد: واحد‌های تولیدی ورشکسته استان را فعال کنید، زیرا اگر این واحد‌ها احیا شوند کارگران و نیرو‌های بخش تولید بر می‌گردند.
وی با بیان اینکه نبود نظارت جدی بر سامانه‌های قدیم و جدید معضلی برای واحد‌های تولیدی گیلان است، اظهار کرد: نظارت مسئولان بر امور حائز اهمیت است.
امام جمعه رشت به فقر پنهان گیلان در زیر سرسبزی این استان اشاره کرد و افزود: امروز شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه اقتضا می‌کند رونق تولید داشته باشیم.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بسیاری از واحد‌های تولیدی گیلان خصوصی هستند جای افتخار است، بیان کرد: تولیدکننده را تشویق کنید ضمن اینکه میدان تولید زمانی توسعه پیدا می‌کند که رقابت باشد.
وی، گیلان را میدان کار و تلاش دانست و تصریح کرد: در صدور مجوز‌ها به ویژه در مسائل زیستی محیطی توجه ویژه داشته باشید.

بهره برداری از ۱۳ طرح صنعتی گیلان در هفته دولت امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در دیدار مذکور به وجود ۲ هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی فعال در استان اشاره کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری‌های انجام شده در واحد‌های مذکور ۷ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان است.
فرهاد دلق پوش از وجود ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان خبر داد و افزود: سهم استان در واحد‌های تولیدی کشور ۳.۴ درصد از لحاظ تعداد است.
وی با بیان اینکه مهاجرت صنعت به طرف گیلان است، تصریح کرد: با توجه به کمبود آب در مناطق مختلف کشور باید صنعت را با حفظ شرایط زیست محیطی در استان مستقر کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به صدور یک هزار و ۳۹۴ مجوز صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۹ درصد در استان اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان مبلغ سرمایه گذاری طرح‌های مذکور است.
دلق پوش از بهره برداری ۱۳ طرح صنعتی گیلان در هفته دولت امسال خبر داد و بیان کرد: طرح‌های مذکور با ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/آ

واحد‌های ورشکسته استان را فعال کنید

برچسب ها: صمت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.