آفت "سنک کلزا" را برای حمایت از کشت کلزا کنترل خواهیم کرد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : آفت "سنک کلزا" را برای حمایت از کشت کلزا کنترل خواهیم کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صفوی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : همانگونه که آفت "سن گندم "را برای حمایت از کشت محصول استراتژیک گندم کنترل کردیم و در حال حاضر کمترین سن زدگی را در سطح استان شاهد هستیم، قطعا قادر خواهیم بود با کمک مراکز تحقیقاتی و بخش اجرایی آفت سنک کلزا را کنترل و مدیریت نمائیم.

وی گفت : در برخی سال‌ها طغیان سن گندم را شاهد بودیم و پس از مدیریت آن، آفت کنترل شد، لذا با مدیریت صحیح و کنترل هدایت شده قطعا جمعیت آفت را به شیوه‌ای مدیریت خواهیم نمود که شرایط برای افزایش سطح زیر کشت کلزا مهیا شود.

وی ادامه داد: سنک کلزا در سطح کشور حالت طغیانی به خود گرفته و بنا به گزارش مسئولین امر در وزارتخانه بیشترین سطح مبارزه با این آفات را در کرمانشاه شاهد بوده ایم.

وی در پایان گفت: آفات زراعی سالهاست در سطح جهان هم سفره غذای بشر بوده اند و انسان‌ها برای حفظ امنیت غذایی خود با آفات مبارزه کرده اند و آفات همواره علی رغم سطح مبارزه‌های گسترده به صورت تعادلی در سطح مزارع حضور داشته اند .

 

 

انتهای پیام/د

آفت "سن گندم " برای حمایت از کشت محصول استراتژیک گندم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار